2 צפייה בגלריה
אור אשכר, רותם מנסנו
אור אשכר, רותם מנסנו
אור אשכר ורותם מנסנו. שיפור במצבם
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)

שיפור במצב הפצועים קשה מהפיגוע בתל אביב

מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, עדכן אתמול (שישי) כי שיפור חל במצבם של אור אשכר (33) ורותם מנסנו (35), שנפצעו באורח קשה בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב שלשום. גמזו אמר כי אור הגיע במצב אנוש עם פציעה שסיכנה את חייו - והדגיש כי הוא יצא מסכנת חיים מיידית. "הפינוי היה מהיר מאוד והטיפול היה מהיר מאוד עם ירידה מהירה לחדר ניתוח. הצוותים הצליחו להוציא אותו מכלל סכנת חיים. הוא לא במצב אנוש או סכנה מיידית לחיים. יש שיפור מסוים אבל הדרך ארוכה. הפציעה קשה. כל המערכות יציבות ואני רוצה להיות אופטימי", אמר. "אנחנו רואים התייצבות מלאה של המערכות שלו". היום אמרו באיכילוב כי אין שינוי במצבם של השניים ביחס לאתמול.
המונים בתפילה ליד זירת הפיגוע בדיזנגוף
(צילום: נטע שרה)

מאות התפללו למען פצועי הפיגוע בזירה בדיזנגוף

פחות מיממה לאחר פיגוע הירי בתל אביב, התכנסו אמש בזירה מאות בני אדם לתפילה המונית לשלום הפצועים, לקראת שבת, ונענו גם לבקשותיה של בת זוגו של הפצוע אור אשכר, לי, שקראה לאזרחים להתפלל למענו. ההתכנסות החלה בקומץ של אנשים שהגיעו להתפלל ולתמוך בחברי ומכרי הפצועים - ואט אט הפכה לתפילת ענק של מאות בני אדם. לי מנחם, בת זוגו של אור אשכר שנפצע אנושות בפיגוע, פרסמה הבוקר את שיחתם האחרונה בוואטסאפ - דקות לפני הפיגוע.
מטען החבלה בביתר עילית מתלקח לעיני הנוסעים באוטובוס

נתפס המחבל שניסה לפוצץ אוטובוס בביתר עילית

כוחות הביטחון עצרו הלילה את המחבל שהניח מטען חבלה באוטובוס בביתר עילית וברח ביום חמישי האחרון. יחד איתו נתפסו כמה חשודים שסייעו לו, והוחרם רכב ששימש אותם. מטען החבלה שאותר באוטובוס היה מטען שמופעל מטווח של עד 150 מטר. ככל הנראה, היה ניסיון לפוצץ את המטען אחרי שהמחבל ירד מהאוטובוס, אך הייתה תקלה - והמטען התלקח ולא התפוצץ. הנוסעים נמלטו, תושבי ביתר עילית נקראו להישאר בבתים ונפתח מצוד, שבמסגרתו סרקו כוחות הביטחון מדלת לדלת אחר המחבל ביישוב - ובסיום שללו חשד שהוא נמצא בו. הלילה, יממה אחרי, נתפסו המחבל והחשודים שסייעו לו בכפיר בתיר שבמרחב חטיבת עציון.
ניצב אשד מחוץ לביתו: "המצב לא רגיל"
(צילום: ערן ורנר)


מפקד מחוז ת"א המודח: "אמשיך לשרת נאמנה"

כ-50 תומכים הגיעו אמש לביתו של ניצב עמי אשד, שהודח שלשום על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת לאחר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הורתה אתמול בבוקר להקפיא את ההדחה וספגה מתקפה מצד השר בן גביר. התומכים שהגיעו לביתו של אשד התכוונו להניח זרי פרחים ועציצים בפתח הבית בכפר סבא - והופתעו כשמפקד המחוז פתח להם את הדלת. "אני באמת לא רגיל למצב שקורה פה. כנראה אנחנו נמצאים במצב לא רגיל", אמר להם אשד, שהוסיף: "אני מתחייב בפניכם רק דבר אחד, שאני אמשיך לשרת אתכם בנאמנה כמו שעשיתי כל חיי".
מפגינים ברומא נגד המהפכה המשפטית בזמן ביקור נתניהו
(צילום: אלון ולפיילר, מיכל סקלה)

הפגינו ברומא נגד המהפכה המשפטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני מסרו אתמול הצהרות עם תום פגישתם ברומא, במסגרת ביקורו של נתניהו באיטליה. ראש הממשלה אמר כי "היחסים שלנו ארוכים וצומחים, אבל הם הולכים להתחזק לממדים אחרים. אני יותר ממשוכנע שנוכל לעשות יותר בשיתוף הפעולה בין המדינות". מלוני מצידה אמרה כי איטליה רוצה לסייע בחידוש המו"מ עם הפלסטינים, ותומכת בהבנות שאליהן הגיעו ישראל והפלסטינים בעקבה שבירדן. במקביל לפגישה בין השניים, הפגינו ברומא כמה עשרות בני אדם נגד המהפכה המשפטית. הם נשאו שלטים שבהם נכתב גם באיטלקית, וגם כאלה שבהם נכתב "SOS IL". המפגינים קראו "בושה" ושרקו במשרוקיות.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר אנדרטה אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר אנדרטה אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו
"מודאגים מהשינוי המבני של שלטון החוק שמתכננת הממשלה". שטיינמאייר והרצוג
(צילום: AFP)

92 חברי קונגרס פנו לביידן: פעל נגד הפגיעה בדמוקרטיה בישראל

נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, סיפק אתמול התייחסות חריגה למהפכה המשפטית בישראל במהלך כנס של אוניברסיטת חיפה. "אנחנו מודאגים מהשינוי המבני של שלטון החוק שמתכננת הממשלה", אמר. "אנו הגרמנים תמיד הסתכלנו בהערצה רבה על שלטון החוק החזק והתוסס בישראל". בתוך כך, 92 חברי בית הנבחרים האמריקני פנו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וביקשו ממנו באופן חריג "להשתמש בכל הכלים הדיפלומטיים" שעומדים לרשותו כדי "למנוע מהממשלה הישראלית להמשיך ולפגוע במוסדות הדמוקרטיים הישראליים".
המתבן של ח"כ רם בן ברק עולה בלהבות
(צילום: ישראל מושקוביץ)

נשרף המתבן של ח"כ רם בן ברק: "נזק של מיליונים"

המתבן של חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) בשדות מושב נהלל שבעמק יזרעאל עלה הלילה בלהבות. כוחות גדולים של אנשי המושב וכיבוי אש הגיעו למקום, ורק אחרי שעות ארוכות הושגה שליטה באש. החשד המרכזי הוא שמדובר בהצתה כחלק מטרור חקלאי, אך כיוונים נוספים נבדקים. במהלך הלילה הגיעו למושב נהלל חוקרי ימ"ר ארז של מג"ב צפון, והחלו לאסוף ממצאים וראיות. "מדובר בנזק של מיליונים", אמר בן ברק. "המתבן היה מלא בחבילות חציר בשווי של כמיליון שקל. אחת האפשרויות שנבדקות היא שמדובר בהצתה, אבל חוקרי שריפות פתחו בחקירה וכל הכיוונים נבדקים. אני לא רוצה לקבוע כלום".
המטוסים שהשאירו שובל בשמי ישראל
(צילום: אסף אלדן, מרינה שפיר, FlightRadar24)

זה ההסבר לתעלומת השובלים בשמיים

הטיסות מאירופה לאמירויות טיפסו לגובה רב יותר, ומזג האוויר הבהיר בשבת - ביחד עם התנועה האווירית הרבה החוצה את שמי ישראל בכל סוף שבוע - הובילו לשובלים לבנים רבים, למעשה פסי התעבות שהם אדי מים. ומדוע הפסים שונים לעתים זה מזה?