בני משפחתם וקרוביהם של החטופים שעדיין נמצאים בעזה השתתפו הבוקר (יום שני) בוועדות הפנים והכספים של הכנסת, ופנו לחברי הכנסת בבקשה להגביר את המאמצים לשחרר את יקיריהם. יפעת זיילר, בת דודתה של שירי ביבס שנחטפה עם ילדיה אריאל וכפיר ובעלה ירדן, פנתה למשתתפים בדיון בוועדת הכספים: "מה יקרה אם המשפחה שלי תחזור בשקים לארץ? הילדים האלה ושירי הם עתיד המדינה". אוריאן אדר, נכדתה של יפה אדר בת ה-85, מחכה גם לשחרורו של בן דודה תמיר: "יש לנו לב חצוי".
נכדו של החטוף עודד ליפשיץ מדבר בוועדת הכספים בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )

3 צפייה בגלריה
 משפחות החטופים בועדת הכספים בכנסת - עופרי ביבס,  נועם אלון, יפעת זיילר, אסתר בוכשטב
 משפחות החטופים בועדת הכספים בכנסת - עופרי ביבס,  נועם אלון, יפעת זיילר, אסתר בוכשטב
משפחות החטופים בוועדת הכספים בכנסת, היום. "66 ימים הם מופקרים, ואנחנו לא יודעים מה יעלה בגורלם"
( צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
3 צפייה בגלריה
 "הם עתיד המדינה". כפיר, שירי ואריאל ביבס, שעדיין חטופים בעזה
 "הם עתיד המדינה". כפיר, שירי ואריאל ביבס, שעדיין חטופים בעזה
"הם עתיד המדינה". כפיר, שירי ואריאל ביבס, שעדיין חטופים בעזה
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
"הילדים האלה ושירי הם עתיד המדינה. אנחנו חפצי חיים וזה מה שמבדיל אותנו מהצד השני, אז בואו תראו לנו שאנחנו שונים מהצד השני", אמרה זיילר. היא השתתפה גם בדיון בוועדת הכספים, שם אמרה: "שמענו השבוע יותר מידי את המילה דילמה או דילמה טרגית כאשר חיי אהובנו על הקו. אני רוצה להחליף את המילה דילמה במילה טרגדיה, 66 ימים הם מופקרים ואנחנו לא יודעים מה יעלה בגורלם".
נועם אלון, בן הזוג של ענבר הימן, אמר בוועדת הכספים: "אין לנו סימן חיים, הצבא לא יודע מה קרה לה, אנחנו לא יודעים אם היא בחיים, ואנחנו לא יודעים מה עדיף לה. אני פוחד פחד מוות ממה שהיא עוברת שם, אני מרגיש שבכל יום שעובר הסיכוי שלה לחזור בחיים הולך וקטן. בעסקה נשלם מחיר גבוה מאוד, אבל ככל שנשלם אותו מוקדם יותר הסיכוי להוציא אותם בחיים יהיה גבוה יותר".
לימור דן, קרובת משפחתו של עופר קלדרון, שילדיו סהר וארז שוחררו מהשבי בזמן שהוא עדיין בעזה, אמרה בדיון בוועדת הפנים: "החטופים בעזה הם המשפחה של כולנו. זה רק במקרה שאתכם או קרוביכם לא חטפו. הזמן של החטופים הולך ואוזל". היא הוסיפה: "שני ילדיו של עופר הוחזרו לנו בעסקה. הם לא הוחזרו לנו בחילוץ הרואי, לא הוחזרו באנטבה, אלא הוחזרו לנו בעסקה שבה שני הצדדים לא נלחמו אלא דיברו, וחזרו אנשים חיים".
(צילום: שמוליק דודפור)

אסתר בוכשטב, אימו של יגב שנחטף מביתו שבקיבוץ נירים, אמרה באותו דיון: "אשתו של יגב, רימון, שוחררה בעסקת החטופים ואנחנו שמחים על כל מי שחזר, אבל כואבים על כל מי שנשאר שם. אני תושבת העוטף מעל 40 שנה, אני חיה בנירים ומעולם לא התפניתי. אני מבינה את הצורך להתמודד עם המצב הביטחוני ואני רוצה לחיות בביטחון בקיבוץ, אבל היום אני מבינה שהדבר הכי חשוב זה החזרת החטופים. כולנו נתמודד עם עוד כמה חודשים מחוץ לבית, אבל להם אין זמן. הזמן שלהם הולך ואוזל".
"אני פונה לכל מי שמסתכלים במסכים ולא מסתכלים עלינו בעיניים. אנחנו באים לפה מדי שבוע, נואשים כבר לקבל אותם בחזרה. אני מבקש שתחשבו אם אתם ראויים לכיסא שאתם יושבים עליו, כי אתם הנציגים שלנו ואנחנו מאמינים בכם", אמר בוועדת הכספים דקל ליפשיץ, נכדו של עודד בן ה-83, שאשתו יוכבד (85) שוחררה מהשבי, בזמן שהוא עדיין חטוף בעזה. "אנחנו יודעים שאתם רוצים שהם יחזרו, אבל אנחנו צריכים אתכם פעילים, וצריכים אתכם איתנו".
אוריאן אדר, שבן דודה עדיין בשבי: "הלב חצוי"
(צילום: שמוליק דודפור)

3 צפייה בגלריה
אדר תמיר
אדר תמיר
"זה לא חג שמח, תמיר לא איתנו". תמיר אדר

"הלב חצוי": המשפחות שחלק מקרוביהן שוחררו, וחלק עדיין בשבי

אוריאן אדר, נכדתה של יפה אדר בת ה-85 ששוחררה משבי חמאס ובת דודתו של תמיר אדר (38) שעדיין חטוף בעזה, אמרה הבוקר בריאיון ל-ynet Live: "יש לנו לב חצוי. חצי באמת מנסה להיות עם סבתא ועם השמחה שהיא פה, אבל זה לא שלם. כל פעם שאמרנו לה 'חג שמח' במהלך חנוכה, היא השיבה: 'זה לא חג שמח, תמיר לא איתנו'. זה מאוד קשה לה. היא לא רוצה לראות אותו בארון".
אדר סיפרה כי בני המשפחה בישרו לסבתא יפה על העובדה שתומר עדיין חטוף בעזה. "זו בשורה קשה לקבל, בתור מי שהייתה שם וראתה דברים. היא כל הזמן אומרת להוציא את הילדים. אנחנו אומרים לה שהם לא ילדים, והיא משיבה: 'ברור שהם ילדים, הילדים שלנו'". על מצבה של סבתה מאז חזרתה מהשבי אמרה: "היא גיבורה בת 85 ששרדה את כל הימים האלה בשבי, וצריכה בגיל 85 להתחיל חיים חדשים. אין לה בית וקהילה, זה מאוד מורכב. כרגע היא בפתרון זמני עם הילדים שלה ואיתנו שעוטפים אותה. ביחד עם המדינה, עם הקיבוץ, בודקים עבורה פתרון קבע".
דני אלגרט, שאחיו איציק עדיין חטוף בעזה, כועס על התבטאויות ראשי המדינה באשר לחטופים. בריאיון ל-ynet Live אמר: "צחי הנגבי מחרטט, אין לו שליטה על הלשון שלו. להגיד דבר כזה למשפחות, שנקבל החלטה 'קורעת לב'. איזו החלטה? תפציץ 20-30 חטופים? אתה ראש המל"ל".