המשטרה הודיעה הבוקר (שני) כי הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד חברי חוליית החיסול שרצחו את נסים חמזה, תושב כפר כנא, לפני כחודשיים. שלושת החשודים המרכזיים - אחים - נעצרו בדירת מסתור סמוך לג'נין, ובתיעוד נראה כיצד פעלו לפני שנמלטו לשטחי הרשות הפלסטינית.
אורבים, מנפצים את החלון - ורוצחים ביריות
(צילום: דוברות המשטרה)
1 צפייה בגלריה
נסים חמזה הנרצח מכפר כנא
נסים חמזה הנרצח מכפר כנא
נסים חמזה
חמזה, תושב כפר כנא, יצא ממסגד ונכנס לרכב שחור. אז הגיעו רעולי פנים, שברו את חלונות הרכב וירו בו. החשודים נמלטו, חמזה נפצע אנושות, פונה לבית החולים ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
החקירה שנוהלה על ידי המחוז הצפוני של המשטרה ועל ידי היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) עמקים העלתה כי בין המנוח לבין אביהם של שלושת האחים נוצר סכסוך עסקי על רקע פירוק שותפות עסקית. בעקבותיו, כך עלה, החליטו לרצוח את חמזה. אליהם, לפי המשטרה, הצטרפו עוד שני נאשמים, שהיו אחראים לעקוב אחר חמזה - ולהעביר לאחים את המידע על אודות מיקומו.
ביישוב סיפרו תושבים כי חמזה "אדם טוב, הוא לא קשור לסכסוך, רצחו את האדם הכי טוב במשפחה בדם קר כדי להכאיב לאחרים". חבריו וקרוביו אמרו כי הרצח שלו "היה עצוב וכואב לכולם, כי כולם הכירו אותו. הוא היה אדם נהדר, ישר ומכובד שעזר לאנשים. פשוט רצחו אותו בדם קר. היה חשוב לנו לשמוע על המעצרים ולהעניש את כל מי שהייתה לו יד ברצח האכזרי".
לדבריהם, "הוא התכוון לנסוע לסעודיה לעלות לרגל (בחג הקורבן, ח"ש). המון אנשים ביקרו אותו בבית ולחצו את ידיו לפני שטס. הוא היה שמח מאוד לקראת הטיסה, ולצערנו נורה למוות לפני שהגשים את חלומו".