זירת השריפה במזרח ירושלים
(צילום: חיים גולדיטש, תיעוד מבצעי כב"ה ירושלים)

פארוק טברי, גבר עיוור בן 78, נספה בצהריים (יום ראשון) בשריפה שפרצה בדירה בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים. חמישה צוותי כיבוי הוזנקו למקום וכיבו את האש, אך המנוח חולץ מהדירה ללא רוח חיים.
בשעה 12:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על שריפה בדירה בקומת קרקע בבניין מגורים בן שתי קומות ברחוב אל חרירי בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א חילצו את טברי כשהוא ללא סימני חיים ועם כוויות קשות בגופו - וקבעו את מותו במקום. "כשהגענו למקום ראינו עשן כבד יוצא מהדירה", סיפר הפרמדיק עקיבא פולק. "לוחמי האש חילצו אלינו גבר מחוסר הכרה עם כוויות קשות בגופו. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
2 צפייה בגלריה
פארוק טברי
פארוק טברי
פארוק טברי והזירה במזרח ירושלים
(צילום: באדיבות המשפחה, תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)
שוטרים, כוחות מג"ב וחוקרי שריפות הוזעקו למקום, ומחקירה ראשונית עולה כי השריפה פרצה ככל הנראה מתנור סליל שהדליק חפץ בסלון של המנוח, אך ייתכן גם שסיגריה הייתה מקור הבעירה.
טפסר שמוליק פרידמן, מפקד מחוז ירושלים בכבאות, סיפר: "חמישה צוותים שהגיעו אל המקום ביצעו פעולות כיבוי. מדובר בחדר בדירה שנשרף כליל. לאחר סריקות נמצא אדם ללא רוח חיים. צוותי הכיבוי מנעו את התפשטות האש והושגה שליטה. הוריתי להקים צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות האירוע".
2 צפייה בגלריה
זירת השריפה
זירת השריפה
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)
לפני כשבועיים במהלך הלילה גבר כבן 50 נמצא ללא רוח חיים בחצר בניין בפתח תקווה שבו התרחשה שריפה. צוות מד"א שהוזעק למקום דיווח כי היה מחוסר הכרה עם כוויות קשות בגופו, וקבע את מותו במקום. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע, ובין היתר נבדק אם מותו נגרם כתוצאה מאירוע פלילי - ונבדק גם אם מדובר ברצח. מחקירה ראשונית עולה כי דלת דירתו של המנוח בקומה השנייה הייתה למעשה נעולה, ועל גופתו היו סימנים מחשידים.
באותו לילה, באירוע אחר בערערה שבמשולש, נספה גבר בן 60 בשריפה שפרצה בתוך מכולה שבה הוא מתגורר. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי הוא נכנס למכולה להתחמם, הדליק מדורה ונחנק מהעשן ככל הנראה בזמן שנרדם, ובהמשך האש התקלחה.