2 צפייה בגלריה
 השר גנץ והשגריר קורניצ'וק
 השר גנץ והשגריר קורניצ'וק
השר גנץ והשגריר קורניצ'וק
(צילום: דנה קופל, מוטי קמחי)
תקרית דיפלומטית מוזרה אירעה היום (רביעי) במהלך תדרוך שקיימו שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד ל-80 שגרירים זרים שמוצבים בישראל בנושאים מדיניים וביטחוניים. שני הבכירים הישראלים דיברו על גל הטרור, על הגרעין האיראני ונושאים נוספים. 20 שניות אחרי שגנץ החל לדבר, החליט שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק לעזוב את המקום. השגריר הסביר כי עשה זאת בשל האופן שבו תיאר שר הביטחון את הפלישה הרוסית לארצו.
בתחילת התדרוך הדגישו שר החוץ ושר הביטחון את הגינוי של ישראל לפלישה הרוסית לאוקראינה ולפשעי המלחמה שביצעו הרוסים. כמו כן, הם דיברו על המאמצים שעושה ישראל להעניק לקייב סיוע הומניטרי, לצד מאמצי התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט במטרה לשים סוף למלחמה.
הגינוי שהביעו השרים לא הרשים במיוחד את השגריר. "גנץ הפתיע אותי, הוא יודע שזה לא 'קונפליקט' אלא מלחמה כללית שרוסיה הכריזה עלינו ללא פרובוקציה. לכן קמתי במחאה, ומי כמו שר הביטחון של מדינת ישראל יודע את זה". השגריר אמר עוד כי "זה לא קשור לדרישה שלנו לציוד מגן מישראל, אנחנו לא מתחננים בפניכם, זו החלטה של הממשלה שלכם. עם ישראל תומך בנו, אבל לצערנו הממשלה שלו החליטה אחרת".
2 צפייה בגלריה
גנץ ולפיד בתדרוך
גנץ ולפיד בתדרוך
גנץ ולפיד בתדרוך
(צילום: סיון שחור ענבה, לע"מ)
גורמים מדיניים האשימו את השגריר האוקראיני בפרובוקציה, אמרו שתכנן אותה מראש, והסבירו זאת בכך שקורניצ'וק לא נשאר להמשך התדרוך, ולא שמע את התדרוך של לפיד, שדיבר אחרי שר הביטחון. עוד אמרו גורמים שנכחו בקהל כי "גנץ רק התחיל לדבר וקורניצ'וק קם מיד ויצא כשהוא ממלמל משהו לא ברור. זה היה מביך וברור שזה תוכנן מראש. אף אחד לא הבין מה הוא רוצה. למה הוא הגיע אם הוא לא רצה לשמוע את הדברים?".