הכשל הטכני במנוע מסוק העטלף של חיל האוויר שהתרסק בתחילת החודש שעבר נבע מקורוזיה חמה ברכיב פנימי, שהובילה ליצירת סדק באחד מלהבי הטורבינה ופריצת אש. כך עולה מממצאי דו"ח הביניים השני של צוות המומחים בצה"ל שחוקר את ההתרסקות מול חופי חיפה, שבה נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל. עוד עולה כי שני הטייסים טבעו למוות. ראש הצוות לחקירת נסיבות האסון, אלוף-משנה ט', הציג את הממצאים למפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, למשפחות השכולות ולטייסת "מגיני המערב" (193).
(יואב זיתון)