קצין צה"ל שנפצע הבוקר (ראשון) באורח קל בפיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בבאר שבע, מאושפז בבית החולים סורוקה. אביו סיפר בצהריים כי בנו נאבק במחבל - תושב רהט כשהנשק בידיו - עד לרגע שבו המחבל חוסל. "הוא היה בדרך להסעה לבסיס - ואז קפץ עליו המחבל", אמר האב. "הוא נאבק איתו עם הנשק והעיף אותו מעליו עד שחיסלו אותו".
תיעוד: המחבל יוצא מביתו - ומחפש "קורבן" בתחנה המרכזית
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
עדי איקו
עדי איקו
הקצין שנפצע
(צילום: הרצל יוסף)
לדברי האב, "הוא היה לבדו - ולא היו איתו חברים אלא חיילים אחרים שנחלצו לעזרתו. הוא סיפר שרצו לכיוון ההסעה ופתאום המחבל הופיע לו שם".
טוראי אליה, לוחם בהכשרה מחטיבת הנח"ל, נטרל את המחבל תוך זמן קצר. "דרכתי את הנשק, וידאתי שהאזור סטרילי מאזרחים, ביצעתי ירי לעבר המחבל נטרלתי אותו וכך מנעתי אסון גדול יותר", סיפר.
טוראי אליה, שנטרל את המחבל: "מנעתי אסון גדול יותר"
(צילום: דובר צה"ל )

בתיעוד שפרסמה בצהריים המשטרה, נראה המחבל נע בתחנה המרכזית בבאר שבע - אחרי שיצא מביתו ברהט ועלה על אוטובוס ללא הטלפון הנייד שלו. לפי המשטרה, המחבל ירד מהאוטובוס בסמוך לתחנה המרכזית בבאר שבע, והחל ללכת ברגל לכיוון התחנה המרכזית כשבמשך דקות אחדות הסתובב באזור וחיפש קורבן. בתיעוד נראה המחבל עומד בסמוך לאוטובוס שממנו ירד הקצין - ואז החל לדקור אותו.
בפיגוע הבוקר נפצע חייל אחר קלות מנתזי ירי. נהג אוטובוס לקה בחרדה. המחבל, נאג'י אבו פרייח מרהט, נורה למוות על-ידי חייל שנכח בזירה. כוחות פשטו על ביתו לאחר הפיגוע.
פרמדיק מד"א דני שטרקמן סיפר: "בזמן שהקצין רץ עם התיקים על הגב, המחבל רץ לקראתו ודקר אותו. הקצין לא איבד את עשתונותיו והצליח להדוף את המחבל. בזמן שהספיק להוריד את התיקים, חייל אחר שהיה נוכח באירוע נטרל את המחבל".
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע
זירת הפיגוע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
תיעוד של המחבל יוצא מביתו ברהט ומבצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים
תיעוד של המחבל יוצא מביתו ברהט ומבצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים
המחבל יוצא מביתו שברהט לקראת הפיגוע בבאר שבע
(צילום: דוברות המשטרה )

שליו, לוחם מג"ב שהיה על אזרחי, התעמת עם המחבל. "הורדתי למחבל את הסכין", סיפר שליו, "אמרו לי לזוז ונתנו בו שני כדורים. הזזתי את היד שלו בכוח ומישהו בזירה נטרל אותו". במקום פרצה המולה, רבים נסו ואחת מהם סיפרה: "שמעתי צרורות וברחתי לתוך מקפיא של מאפייה. רבע שעה היינו בתוך מקפיא. לא ידעו מה קרה".
קרובי משפחה של המחבל טענו כי לא מדובר בפיגוע. לדבריהם, "זה התחיל מוויכוח ודחיפות והסתיים בדקירה אבל לא על רקע לאומני. כל מה שמפרסמים אין לו בסיס". אבל במשטרה אמרו מנגד חד-משמעית כי מדובר בפיגוע.