עימות חריף וחסר תקדים נרשם בצהריים (שבת) בין נשיא המדינה יצחק הרצוג למפגינים מחוץ לביתו. המוחים, שלא הפסיקו להפריע לדבריו, טענו כי אינו עושה מספיק כדי להביא לשינוי. הוא אמר כי הוא קורא לאחדות בחברה הישראלית, וכשנשאל אם הוא מעודד אחדות כזו גם עם שרים כמו השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, השיב: "להיפך, את הכהניזם בוודאי שצריך להוציא. צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה". צפו בדברי הנשיא:
עימות חריף בין הרצוג למפגינים מחוץ לביתו
(צילום: קובי הורן, מעמוד ה-X של לירי בורק שביט)

המפגינים הטיחו בו כי הוא לא מסייע במאבק למען השבת החטופים, והוא השיב כי "אנחנו פוגשים משפחות חטופים ומשפחות שכולות יום-יום. אתם פשוט עושים לי עוול". עוד הוסיף הרצוג כי הוא "מאמין במדינת ישראל, מאמין בחברה הישראלית ומאמין בדמוקרטיה הישראלית. והדמוקרטיה הישראלית תנצח".
נשיא המדינה, לו עוד ארבע שנים לפי חוק בבית הנשיא, אף אמר: "אם אני אראה סכנה לדמוקרטיה הישראלית, אני אעמוד בראש המחנה".
הוא התייחס לפרעות היהודים בכפר ג'ית ואמר כי "זה מעשה חמור ביותר, אבל המערכת מטפלת בזה. יש לך חצי מיליון בני אדם שגרים בהתיישבות ש-99% מהם שומרי חוק, כולם בקרב ובמלחמה הזאת, עם איום על חייהם מכל כיוון. התפקיד שלנו עכשיו זה להיות מאוחדים". רעייתו של הנשיא, מיכל הרצוג, יצאה גם היא למפגינים וחילקה להם מים.
1 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים
"צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה". בן גביר בהר הבית
(צילום: ארנון סגל)
דברי הנשיא הרצוג על בן גביר, נובמבר 2022
(צילום: משה מזרחי)

זו לא הפעם הראשונה שבה הרצוג מתבטא נגד בן גביר. במאי האחרון התייחס נשיא המדינה לציוץ "חמאס ❤️ ביידן", שפרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ותקף: "גם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית - יש דרך איך לברר את המחלוקות". לדברי הרצוג, "חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים שפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל".
בנובמבר 2022, אחרי הבחירות האחרונות ולפני שהוקמה הממשלה בראשות בנימין נתניהו, הוקלט הרצוג מדבר על בן גביר בפני חברי מפלגת ש"ס שהגיעו להתייעצויות בבית הנשיא. "יש לכם שותף שמסביבנו כל העולם חרד", אמר הרצוג על בן גביר. אחד מחברי ש"ס נשמע משיב להרצוג: "הוא התמתן אבל".
הרצוג, שהציג בפני נציגי ש"ס פניות שקיבל ובהן דאגה לגבי עמדותיו של בן גביר, נשמע אומר כי "יש נושא אחד שלא אמרתי, כי אני לא רוצה להלבין אף אחד, אבל תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד ממנו. אני גם אמרתי לו את זה. בינינו, זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. יש לכם אחריות לדבר".