4 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
כתב האישום שהוגש הבוקר (ב') נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שבועיים לאחר שהוסגר מהולנד לישראל, אינו סוגר את הגולל על תלונות נוספות שהוגשו נגדו, וייתכן שבקרוב יבשילו לכתבי אישום נוספים. גורמים המעורים בפרטי החקירה סיפרו ל-ynet כי הפרקליטות איתרה תלונות נוספות נגדו, שעשויות לסייע במשפט.
לדברי הגורמים, הפרקליטות איתרה בין חמש לשבע תלונות שהוגשו נגד אביטל, במסגרת תלונות העבר הרבות שהוגשו נגדו. לדבריהם, יהיה ניתן לבסס מהן כתבי אישום נוספים נגד אביטל, וייתכן אף בעבירות מין חמורות יותר מאלו שבגינן הוגש נגדו היום כתב האישום.
עורכי דינו של אביטל בהגשת כתב האישום, היום
(צילום: עידו ארז )

4 צפייה בגלריה
שי אביטל נחת בישראל
שי אביטל נחת בישראל
"חקירתו רק החלה". אביטל בעת נחיתתו בישראל
(צילום: לירן לוי)
הגורם הוסיף: "למעשה, חקירת שי אביטל רק התחילה. אין ספק שהוא הגיע מוכן לחקירה. הוא קרא היטב את פירוט האישומים נגדו, שנכתבו בבקשת ההסגרה, והכין את עצמו היטב לחקירה, כולל סימולציות שעשה עם עורכי דינו". הגורם אמר גם כי אביטל היה משוכנע שינחת בארץ, ישיב על כמה שאלות בחקירה וישוחרר הביתה. "קשה לקחת סיכון ולשחרר אדם שסירב לחזור לחקירה בארץ, ואף העמיד תנאים".
במסגרת התלונות שהוגשו נגד אביטל ישנן כמה שעליהן חלה התיישנות, אך גם הן יסייעו במשפט נגד סוכן הדוגמניות. "התלונות שעליהן חלו התיישנות יהיו יעילות מאוד בבית משפט, כי הן יוכלו לשרטט דפוסי התנהגות מצדו", אמר גורם המעורה הפרטים. בכל מקרה, על מנת להגיש נגד אביטל כתבי אישום נוספים, יהיה צורך באישור בית המשפט בהולנד, מאחר ובקשת ההסגרה נגדו התייחסה לשני מקרים בלבד. עם זאת, במערכת אכיפת החוק מעריכים כי בית המשפט ההולנדי לא יתנגד לאישומים נוספים נגד אביטל בשלב ההרחבה של כתב האישום, במידה ויקרה.
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
עורך דינו של אביטל, ששי גז, אמר הבוקר בתחילת הדיון בבית המשפט כי "אנחנו לא יכולים לטעון משום שאין לנו את הראיות. אני מבקש דחיה כדי לטעון נגד הראיות שאנו כופרים בהן מכל וכל, ומבקש לשחרר את הנאשם". גז הוסיף כי "אביטל יצא מהארץ כדין. היו נגדו 30 תלונות והמדינה רעשה, כל יום עוד תלונה ועוד תלונה. המעצר הזה הוא קישוט ללחץ ציבורי ואין בו היגיון".
4 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
עו"ד שרון נהרי וששי גז, סנגוריו של אביטל
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
בהולנד יצטרכו לאשר את האישומים הנוספים. רגע המעצר של אביטל באמסטרדם
( צילום: לירן לוי)
סנגורו הנוסף של אביטל, עו"ד שרון נהרי, ציין כי "אני חולק על כך שיש עילה למעצר אביטל בשל מסוכנות. מדובר בשני אישומים מאירועים שקרו לפני המון שנים. אני מבקש שחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני. אין שום ראיה או מידע על חשש מפני הימלטות של אביטל".
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
מאז הסגרתו ב-3 בינואר נחקר אביטל בין היתר בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ומעשה מגונה בכוח או באיומים. אחרי הסגרתו של אביטל לישראל, הגישו נגדו עוד שתי צעירות תלונות במשטרה בגין עבירות מין.
בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: יח"צ
עורך הדין בן מעוז, שמייצג את המתלוננות, אמר כי "כתב האישום שהוגש היום נגד שי אביטל הוא זלזול באותן 24 הקורבנות שבאומץ רב הגיעו למסור תלונה וכעת - בשל הליכים בירוקרטיים מול הולנד - לא זוכות לצדק. מדובר בפרס שהעניקה הפרקליטות לשי אביטל על כך שהצליח לחמוק להם מתחת לרדאר".
עורכי הדין גז ונהרי התייחסו לתלונות החדשות והוסיפו: "התלונות הנוספות לא הופיעו בבקשת הסגורה וזה דבר פסול. אנחנו שמחים שבית המשפט הורה לבחון את שחרורו של אביטל באיזוק אלקטרוני".