בבית משפט השלום בתל אביב העידה הבוקר (ראשון) איילין קולמן מהולנד נגד סיימון לבייב (שמעון חיות), שזכה לכינוי "נוכל הטינדר" בסדרה בנטפליקס, במסגרת ההליך המשפטי שמתנהל נגדו. עדותה של קולמן מצטרפת לעדות של שתי נשים נוספות, פרניליה אן מרי קרקום וססיליה שרודר פג'להוי שהיו במרכזו של הסרט בנטפליקס, שהעידו בבית המשפט לפני כשבוע וחצי.
סיימון לבייב (שמעון חיות) בבית המשפט בת"א
(צילום: עוז מועלם)

2 צפייה בגלריה
סיימון לבייב (שמעון חיות) מגיע לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב
סיימון לבייב (שמעון חיות) מגיע לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב
"אני והוריי נותרנו ללא כסף, הוא גנב ממני ושיקר לי". איילין קולמן
(צילום: יאיר שגיא)
העדות הייתה כחלק מההליך המשפטי במסגרת קובלנה פלילית שהגישו חלק מבני משפחתו של איש העסקים לב לבייב נגד סיימון לבייב. הקובלנה הוגשה לפני כשנתיים באמצעות עורך דין גיא אופיר, ונטען בה כי סיימון לבייב הציג עצמו כבנו של איש העסקים האמיד לב לבייב. לדבריהם, הפרשה גרמה לפגיעה בפרטיותם ובשמם הטוב. הקובלנה, היא אישום פלילי, שבו המאשים הוא לא המדינה אלא אדם פרטי. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין בסוף ההליך. סיימון עצמו הגיע לדיון ודחה את הטענות נגדו: "לא התחזיתי".
"נפגשנו בטינדר ב-2017", סיפרה קולמן, שהגיעה במיוחד מאמסטרדם לדיון. "דיברנו, ומהר עברנו לוואטסאפ. בשלב מסוים הוא הזמין אותי לנסוע לפריז, לצערי לא התאפשר לי, אבל חשבתי שזו מחווה יפה מאוד. בכריסמס קיבלתי הודעה יפה מאוד ממנו, שהוא רצה לאחל לי שנה טובה". על המפגש הראשון סיפרה: "הייתי במסגרת עבודתי בלונדון, וראיתי באינסטגרם שגם הוא שם. שלחתי לו הודעה 'אם הוא רוצה לשתות איתי משקה'. הוא הציע שנשב לקפה בבוקר. נפגשנו. הוא שיתף אותי בחייו ומיד הרגשתי קשר. אכלנו גם ארוחת ערב יחד, ויצאנו לשתות. אחרי הלילה שבילינו יחד נשארנו בקשר".
קולמן סיפרה על הקשר שהלך והתהדק, והוסיפה כי "כמה ימים אחר כך הוא בא לבקר אותי בחנות שניהלתי באמסטרדם. בילינו יחד. הוא סיפר לי שהוא הבן של לב לבייב, הראה לי וידאו של תוכנית הולנדית שהראו שם את סיפור חייו של לב לבייב, וסיפר לי שהוא חלק מחברת LLD DAIMONDS. בילינו יותר זמן יחד, והתאהבתי בו".
אלא שאז מערכת היחסים קיבלה תפנית. לדבריה, הוא סיפר לה ש'בגלל תעשיית היהלומים יש לו מספר אויבים ובגללם הוא הוא צריך להסתתר'. היא תיארה כי "אחרי כמה חודשי מערכת יחסים הוא נזקק לכרטיסי סים שלא על שמו. ריחמתי עליו, והייתי מאוהבת בו אז עזרתי לו. הוא 'נזקק' לכרטיסי אשראי ומקום בטוח, אז הוא עבר לגור איתי. הוא נזקק לחסכונות שלי, ל-13 אלף יורו, אחרת 'יהרגו אותו'". היא הוסיפה: "הוא שלח לי העברה חזרה דרך חברת היהלומים 50 אלף דולר, וכבר טען שהוא 'הנשיא' ואף יצר את הלוגו שלהם", אך הבהירה כי הכסף אליה התעכב.
"הוא קנה הרבה כרטיסי טיסה עם הכסף שלי והמשיך לומר שהכסף חזרה בדרך, היו לו המון תירוצים", סיפרה. "הוא אילץ אותי להלוות הרבה כסף מהוריי, הוא בזבז כ-100 אלף יורו מהכסף שלי רק כדי 'להבטיח את עצמו מאויביו', והוא כל הזמן ביקש כסף נוסף", אמרה. "נותרתי ללא כסף וגם הוריי, הוא המשיך ללחוץ ואיים להתאבד. ב- 2019 גיליתי שהוא נוכל ושלעולם לא אראה את כספי. הוא גנב ממני, כל מה שסיפר לי היה שקר. הוא לא היה בנו של לב לבייב ולא היה לו שום קשר למשפחה הזו או החברה הזו. חיי התנפצו לרסיסים. רק רציתי לשמור עליו בטוח, לעזור לו לתמוך בו".
2 צפייה בגלריה
סיימון לבייב (שמעון חיות) מגיע לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב
סיימון לבייב (שמעון חיות) מגיע לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל אביב
"זה תסריט של נטפליקס, הם מנסים לעשות 'נוכל הטינדר 2'". סיימון לבייב
(צילום: יאיר שגיא)
היא סיפרה על כך שנתקלה בכתבה על סיפורו באופן מקרי כששהתה בפראג, והוסיפה: "קראתי וראיתי שבזמן היחסים שלנו הוא יצא עם עוד שתי נשים, וגנב מהן הרבה כספים, הסיפורים שלנו היו דומים מאוד. הוא אמר שהן קיבלו הרבה כסף לצאת נגדו ולהמציא סיפורים נגדו". עם זאת, השניים נשארו בקשר לאחר מכן. "נשארתי איתו בקשר שלושה או ארבעה חודשים כי רציתי לתת לו הזדמנות להחזיר את כספי", אמרה.
לדבריה, "הגשתי תלונה במשטרה נגדו, גם הוריי וחבריי הגישו. ידעתי שהוא עני מאוד, אז הצעתי לו למכור את בגדיו היקרים, ולא שלחתי לו כסף עבורם. אחרי כמה שבועות הוא התחיל לכעוס עלי מאוד, ואז החלו איומי מוות. בסוף מאי 2019 הוא שלח לי הודעה שנעצר באתונה. הוא דיבר עם האינטרפול, אני זו שהסגרתי את זהותו המזויפת". לסיום אמרה: "אם תיתן לאדם זה ללכת ברחוב כאדם חופשי - אתה חייב להבין שהוא ימשיך להרוס חיים".
גיל בר זוהר, עורך דינו של מי שכונה "נוכל הטינדר", ערך חקירה נגדית, ושאל את קולמן על הקשר שלה עם המתלוננות האחרות. "התחלנו אותו רק אחרי שסיימתי לקרוא עליהן. מה שחיבר בנינו הוא שעברנו אותם דברים. הקשר נמשך עד היום", השיבה. עורך הדין שאל "את ממש רוצה שיורשע פה נכון?", והיא ענתה: "בוודאי".
עורך הדין הוסיף כי לטענת לבייב השניים לא הכירו בטינדר, אלא בחנות בזמן שהוא קנה מעיל. היא השיבה: "נכון. הוא ביקר לראשונה שם כשלא הייתי שם". הוא טען שקולמן פיברקה מייל שלא נשלח אליה, והיא שללה זאת, וטען שהיא "להוטה לגבי המשפט, ומוכנה להגיד כל דבר". קולמן השיבה: "הוא השתמש בלוגו לטעון שהוא חלק מהמשפחה". עורך הדין אמר ל-ynet כי "בשבוע שעבר בחקירות הנגדיות של שתי הנשים, כל העדויות שלהן קרסו, נוכחו שם שקרים על שקרים".
מחוץ לדיון טען סיימון לבייב בשיחה עם ynet כי "מדובר בתסריט של נטפליקס (צוות שלהם הגיע לדיון - ג.מ) שנמצאים פה מהצד". לדבריו, "מנסים לעשות עכשיו את 'נוכל הטינדר 2' - שחקניות, 'אחלה תסריט', נכתב היטב, חוזרים על זה, ממש כאילו קוראים מטלפרומפטר. זה צחוק. כל זה מופע של משפחת לבייב שמנסים לנקות את השם שלהם, על כל הבעיות שהיו להם.
"לא התחזיתי, אני לא צריך לגנוב מאף אחד. הסכומים האלה דמיוניים", הוסיף לבייב. "אף אחד לא ילך לכזה 'אקסטרים' בשביל 200 או 300 אלף דולר, ולבוא להטיס אותם לארץ, הכול פה זה מופע אחד גדול - והכול בסופו של דבר יתפוצץ. לא אמרתי שאני הבן שלו". עוד הוסיף לבייב בתום הדיון: "אני כמו טראמפ, אי-אפשר להפיל אותי, אני בלתי מנוצח".
עורך דין עו"ד עוד גיא אופיר עורך דין גיא אופיר צילום: יח"צ
עורך דין גיא אופיר שמייצג את משפחת לבייב, מסר כי "העדה היא באמת אחת הקורבנות שלו, והיא סיפרה בצורה מאוד מפורטת את כל הסיפור שלה איתו. היא הציגה את כל הקלטות השיחה, את כל העברות הבנקים, שהוא הציג את עצמו כקשור למשפחת לבייב וכמנכ"ל. היא הציגה מיילים אפילו, שיש את החותמת של החברה על גביהם".
סיימון לבייב, זכה לכינוי "נוכל הטינדר" בשל אותה סדרת טלוויזיה. הוא טען מנגד כי "מעולם לא ביקשתי מאף אישה ומאף אחד כסף", וטען בנוסף כי בכוונתו לתבוע את נטפליקס. "אין קורבנות, הקורבן היחיד פה הוא אני", אמר בעבר.