בעוד כשבועיים ישראל תציין את יום השנה הראשון לטבח 7 באוקטובר, כשבמקביל לטקס הממלכתי שתערוך המדינה באופקים, שיוקלט מראש, יתקיים טקס הזיכרון של משפחות הקורבנות בפארק הירקון. שיראל חוגג מתנועת "קומו", שמארגנת את טקס המשפחות, סיפר הבוקר (ראשון) בריאיון ל-ynet על ההכנות לקראת האירוע.
ריאיון עם שיראל חוגג
(צילום: מיקי שמידט )

"הטקס הלאומי של המשפחות הוא באמת תופעה טבעית שמדהימה ומרגשת אותנו ואת העם", אמר חוגג. "אנחנו רואים את התגובות. 40 אלף כרטיסים אזלו תוך שעות, אני חושב שזה משהו מאוד מרגש מה שקורה בעם, שמנסה ביחד להתגבר על הכאב הלאומי בצורה מאוד טבעית".
לדבריו, בעיות לוגיסטיקה ואישורי ביטחון מונעות כרגע את הגדלת מספר האנשים שיוכלו להגיע לטקס. "צריך להגדיל את המתחם, לקבל אישורי ביטחון ועוד סוגיות מורכבות, לוגיסטיות וביטחוניות", הסביר. "יש כמויות גדולות מאוד של אנשים שרוצים להמשיך להצטרף. אנחנו עושים מאמצים מאוד גדולים כדי להגדיל את כמות הכרטיסים, וזו לא סוגיה פשוטה, אבל אנחנו עושים מאמצים מאוד גדולים כדי שהמתחם יוגדל. אנחנו מקווים שהרשויות יסייעו לנו על מנת לקיים את הרצון של העם. אנחנו נעדכן בצורה מסודרת עוד כמה ימים".
שיראל סיפר על בני משפחתו שנפגעו בכפר עזה ב-7 באוקטובר. "אחותי אליי, בעלה אריאל ובתם הקטנה יעל בשיקום", סיפר. "הם מתאוששים בשיקום מורכב כי הפגיעות היו מורכבות וקשות. לשמחתנו, השיקום שלהם בקצב טוב. הסיפור של אליי מיוחד, כי היא חזרה להיות רופאה בבית החולים, והיא בשיקום בשיבא תל השומר. אז יחד עם השיקום, היא גם ממשיכה את השליחות שלה בלרפא אנשים. אני חושב שהסיפור של אליי, אריאל ויעל הוא הסיפור של עם ישראל שמנסה להשתקם אחרי 7 באוקטובר, ומנסה לבנות לעצמו שגרה למרות האטמוספירה הנוראית, ולאט-לאט ממשיך בחייו".
1 צפייה בגלריה
   משפחות הנרצחים במרפאה בבארי, לאחר הטקס
   משפחות הנרצחים במרפאה בבארי, לאחר הטקס
"7 באוקטובר יהיה יום קשה ומורכב"
( צילום: מאיר אבן חיים)
על ההבדל בין הטקס הרשמי לטקס המשפחות אמר כי "לכל אחד יש את האבל האישי, את האבל הקהילתי, את האבל המשפחתי וגם את האבל הלאומי. הטקס הלאומי שהתגבש ביחד עם המשפחות הוא משהו מאוד גדול ומכיל. במקביל מתקיימות עוד לא מעט יוזמות קהילתיות, חלקן יוזמות אישיות, חלקן בקיבוצים וחלקן יוזמות של יום לפני. אני חושב שאין דרך אחת להבין את הכאב של כל אחד. במקביל, צריך גם להבין ש-7 באוקטובר יהיה יום קשה ומורכב, מלא בהרבה מאוד אובדן, אבל גם בהרבה מאוד גבורה ותקומה שאנחנו נשים עליו את הדגש בטקס הלאומי. אני חושב שמי שיגיע לטקס ירגיש המון רגש וכאב, אבל גם המון גבורה ותקומה".
הוא הוסיף: "הטקס יהיה מאוד כואב, מאוד מרגש, מאוד עם ישראל של 7 באוקטובר. האומנים שיגיעו, שבאמת מרגשים אותנו עם ההירתמות שלהם, הם חלק קטן מתוך כל הטקס הלאומי. יהיו שם משפחות שיהיו חלק מהעשייה, יהיה הרבה תוכן שקשור כמעט לכל אספקט בכאב שחווינו בשבת השחורה. אנחנו מחבקים את עם ישראל, אומרים לו תודה על ההירתמות יוצאת הדופן, ומאוד מתרגשים מתוך מה שעם ישראל הקים ביוזמה פועלת".