פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (שלישי) ליועץ התקשורת איציק אלרוב שהוחלט לגנוז את התיק נגדו ולא יוגש נגדו כתב אישום. בפברואר, אלרוב נחקר במשטרת פתח תקווה, ללא אישור מהפרקליטות, כנדרש בעבירות הסתה, לאחר שפרסם תמונה שנוצרה ב-AI ובה נראית שרת התחבורה מירי רגב כשהיא מכוסה בפופקורן טבול בדם תחת הכיתוב "פופקורן טבול בדם הנופלים".
הפוסט לדבריו נועד למתוח ביקורת על התנהלותה של רגב בעקבות "תקרית הפופקורן" בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בה, על פי פרסומים, נצפתה אוכלת פופקורן ואומרת "עכשיו מתחילה ההצגה". רגב עצמה הכחישה אז כשחילקה פופקורן בישיבה ואמרה את הדברים הללו.
1 צפייה בגלריה
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
ציוץ של איציק אלרוב בו רואים את שרת התחבורה מירי רגב מכוסה בפופקורן עם דם
התמונה שנוצרה ב-AI, ויועץ התקשורת אלרוב. התיק נסגר
(צילום: מתוך עמוד ה-X של איציק אלרוב)
עצם החקירה של אלרוב במשטרת פתח תקווה תוארה כ"חקירת השתקה" - ועוררה ביקורת ציבורית רבה על הקלות בו מוזמן אדם שמוחה נגד הממשלה לחקירה. אז הוא סיפר כיצד גילה על החקירה: "התקשר שוטר וביקר שאגיע לתחנה. כמו אזרח שומר חוק התייצבתי. לאט לאט בחקירה גיליתי שאין כלום ושום דבר - לא הסתה, לא חשד להסתה, לא הסתה לאלימות, לא אלימות, שום דבר. תוך כדי אתה מגלה שאחת מהספקולציות שהועלו היא שמישהו כתב תגובה לציוץ שאני העלתי שיש בה אולי הסתה לאלימות".
עורך דינו, אגב, טען שאותה תגובה פורסמה בכלל שבוע לפני הציוץ של אלרוב. על החקירה אמר אלרוב כי "היא נמשכה 24 דקות, והייתה מאוד אדיבה. אין לי תלונות על התנהלות השוטר בה, אבל זה התנהל בצורה לא ברורה, במיוחד כשאתה יודע שאין שום דבר שנוגע לחשדות שעלו בחקירה. לכן אתה מבין שהם צריכים 'לסמן וי'. אולי יש לחצים פוליטיים כאלה ואחרים שנועדו לרצות מישהו בממשלה. בסוף זה מחלחל למטה". יש לציין כי המשטרה המליצה אף היא לפרקליטות על גניזת התיק.
החל מ-7 באוקטובר ניתנה אמנם הוראת שעה שמאשרת למשטרה לפתוח בחקירה של עבירות הסתה ללא אישור, אבל רק במקרים של חשד לעבירות הסתה לטרור שמצריכות תגובה מיידית, או מקרים מובהקים שלא ניתנים לפרשנות. שני אלו לא רלוונטיים במקרה של אלרוב.
אלרוב מסר בתגובה: "מלכתחילה היה ברור שלא נפל פגם בפרסום. ביקורת עניינית ולגיטימית על התנהלות בעייתית של רגב והממשלה בתקופה כל כך רגישה למדינה. החקירה הייתה חסרת בסיס ומיותרת לחלוטין, ונועדה להלך אימים על מנת להשתיק את הביקורת הציבורית ההולכת וגוברת נגד הממשלה ושריה. לצערי, זו תופעה מדאיגה שבה רוח רעה מחלחלת אל תוך מערכת אכיפת החוק ומנסה לצמצם את חופש הביטוי והמחאה במדינה דמוקרטית. אסור לנו להירתע. צריך להמשיך להשמיע קול ברור ונחרץ נגד ממשלה כושלת שמובילה את מדינת ישראל לתהום מבלי מורא ופחד".