מכינת תבור למנהיגות שבנוף הגליל ממשיכה לשבור שיאי הצטיינות, ובקיץ הקרוב תשלח לקורס טיס עשרה חניכים, שמהווים רבע מכלל חניכיה הבנים. כך מסר בגאווה ראש המדרשה, עמית דרי. בנוסף לחניכים לומדות במכינה גם עשרות בנות, שהתקבלו גם הן ליחידות מיוחדות וצפויות לשרת בצה"ל בתפקידים משמעותיים.
"במשפחה שלי אין טייסים", סיפר עידן (19) מרמת השרון, "שאפתי להגיע הכי רחוק שאפשר בצבא ולתרום הכי הרבה". עוד אמר כי לפני שמוין לקורס טיס, שאף לשרת בסיירת מטכ"ל, כמו אביו. "חלמתי יותר לחלץ בני ערובה בפעולה הרואית, אבל אמרתי לעצמי שאם הצבא בחר בי לטיס אז אתן שם את המקסימום".
2 צפייה בגלריה
חניכי מכינת תבור
חניכי מכינת תבור
"הישג חסר תקדים". חניכי מכינת תבור
(צילום: באדיבות מכינת תבור)
שי (18) מרחובות, חניך נוסף מהמכינה שעבר את הגיבוש לקורס טיס, חלם להיות טייס עוד מגיל צעיר. "ההורים שלי הם קצינים בכירים באכ"א ובאט"ל. הצבא תמיד זרם לי בדם", סיפר. "רציתי להיות טייס עוד מגיל שש. כשחגגתי 10 ביקשתי לטוס במטוס קל כמתנה, בתיכון הרחבתי פיזיקה כדי להבין יותר את תחום התעופה, והיום אני מכור לסדרה 'תעופה בחקירה' שמנתחת תאונות אוויריות. החלום שלי הוא להיות טייס של ה'אדיר' - מטוס ה-F35 של צה"ל", אמר שי.
יאיר (18), מושבניק מהשרון, מקווה גם הוא להפוך לטייס הראשון במשפחתו, וכן להטיס בעצמו את ה"אדיר" יום אחד. "המטרה בעיניי היא לתרום למדינה את המקסימום", אמר יאיר, ששיבח את איכות הלימודים במכינה. "מחנכים אותנו כאן למצוינות ואהבת הארץ", סיפר יאיר, "אני לא מכיר עוד מכינה עם נתונים כאלה, שרבע מחניכיה התקבלו לקורס טיס".
עידן ושי ציינו גם הם לטובה את תקופתם במכינה, וכן כי הם שמחים שהתקבלו לקורס יחד עם חניכים נוספים מתבור. "לימדו אותנו איך להיות מנהיגים", אמר עידן. "קשה לחשוב על נתוני פתיחה טובים יותר מאשר להיות בקורס עם עוד תשעה חברים", הוסיף שי.
2 צפייה בגלריה
מצעד החיים
מצעד החיים
"כל שירות קרבי הוא משמעותי". עמית דרי, ראש מדרשת תבור
ראש המדרשה, עמית דרי, מסר כי "12 שנים מאז הוקמה המכינה, רשמנו השנה שיא יוצא דופן, כאשר עשרה חניכים, רבע מכלל הבנים במכינה, עברו גיבוש לקורס טיס. זה הישג חסר תקדים. הבסיס הערכי של תבור הוא שכל שירות קרבי הוא משמעותי, בין אם כלוחם בכפיר, כטנקיסט, בשייטת או כטייס בחיל האוויר. על הבסיס הזה אנו מחנכים את הנוער האיכותי שמגיע אלינו".
גלעד שגב, ראש המכינה, הוסיף כי "יותר משחשוב באיזה יחידה משרתים, חשוב לעשות זאת מתוך אהבת ישראל, שמחה ומצוינות. אלו הערכים של מכינת תבור. לצד החניכים שלנו שיתחילו קורס טייס, עשרות נוספים יתחילו קורסים בסיירות המובחרות של צה"ל וביחידות השדה".
ראש העיר רונן פלוט אמר כי "מכינת תבור נוף הגליל היא חוד החנית של המכינות בישראל ואני גאה בהישגיה המדהימים. בצוות ניהול המכינה נמצא תושב נוף הגליל ובשנה הקרובה יצטרפו שני חניכים תושבי העיר, כך שהמכינה היא באמת חלק בלתי נפרד מהנוף האיכותי שלנו".