תיעוד מניסיון הרצח בכפר יאסיף

כתב אישום כבר הוגש בשבוע שעבר נגד שלושה תושבי הצפון בגין ניסיון רצח וחבלה חמורה של עבריין מוכר במהלך קטטה במסעדה בכפר יאסיף הסמוך לעכו, אך שני חשודים נמלטו, וכעת בצעד חריג המשטרה מבקשת עזרה באיתורם. החשודים, תושבי הגליל, הם עמאר דבאח מדיר אל-אסד ונידאל אבו לטיף, חבר ארגון הפשע אבו לטיף מהיישוב ראמה הסמוך לכרמיאל. צפו בתיעוד התקיפה בתחילת הכתבה.
ברקע הודעת המשטרה החריגה מהבוקר (שני) עומדת העובדה שאבו לטיף כבר ניסה לברוח מהארץ בעבר, וקיים חשש שאולי ינסה לעשות זאת שוב. מהמשטרה נמסר כי היא "מזהירה כי כל סיוע לחשודים מהווה עבירת 'סיוע לאחר מעשה' שהעונש בגינה הוא שלוש שנות מאסר". עוד צוין כי "כוחות משטרה מתוגברים פרוסים בנקודות היציאה מהארץ, ובפרט בנמלי הים".
1 צפייה בגלריה
נידאל אבו לטיף ועמאר דבאח
נידאל אבו לטיף ועמאר דבאח
נידאל אבו לטיף ועמאר דבאח. נמלטו לאחר הדקירה והמשטרה מחפשת אותם
(צילום: דוברות המשטרה )
שלושת הנאשמים בניסיון הרצח, אברהים חילף, סלים שקור ופראס מוסא, הם בכירים בארגון אבו לטיף, והקורבן שנדקר מוגדר בעצמו כראש משפחת פשע וחשוד בכמה מקרי רצח בצפון. השלושה נתפסו לאחר שמצלמות האבטחה במקום תיעדו כאמור את הדקירה.
לפי האישום, המתלונן ניסה להימלט, אך הנאשמים הפילו אותו, הכו אותו בבעיטות ובאגרופים ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כתוצאה מהמכות והדקירות סבל הקורבן מפציעות קשות, והיה מורדם ומונשם למשך מספר ימים. לאחר זמן מה הוא התאושש ושוחרר מהאשפוז.
עוד נכתב בהודעת המשטרה בנוגע לשני החשודים שנמלטו: "כל היודע פרטים על מקום הימצאם או כל פרט אחר שיש בו כדי לאפשר למשטרה לאתר את החשודים, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל, או ליחידה המרכזית של מחוז צפון בטלפון 04-6509250 או בטלפון 04-6509325".