זירת ניסיון החיסול בלוד
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שני גברים כבני 30 נפצעו באורח קשה הלילה (בין ראשון לשני) מפיצוץ רכב בשדרות מיכה רייסר שבשכונת גני אביב בלוד. לפי החשד, מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי. צוות מד"א פינה את הפצועים לבית החולים שיבא תל השומר ברמת גן. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירת לבירור נסיבות האירוע, וכי ברכב שהה עוד אדם שנפצע באורח קל.
הדיווח למד"א על פיצוץ רכב בלוג התקבל בשעה 00:45. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירה והעניקו טיפול רפואי לפצועים במקום, לפני פינויים לבית החולים. צוותי כיבוי אש גם הגיעו למקום כדי לכבות את הרכב הבוער. תוך זמן קצר הושגה שליטה על השריפה.
4 צפייה בגלריה
הרכב שהתפוצץ בלוד עולה באש
הרכב שהתפוצץ בלוד עולה באש
הרכב שהתפוצץ בלוד עולה באש, הלילה
4 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב בלוד
זירת פיצוץ הרכב בלוד
זירת פיצוץ הרכב בלוד, הלילה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
כיבוי הרכב שהתפוצץ בלוד
כיבוי הרכב שהתפוצץ בלוד
הרכב שהתפוצץ בלוד לאחר כיבוי השריפה, הלילה
(צילום: כבאות והצלה מחוז מרכז)
חובש מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה, וראינו רכב מפורק שעלה באש. מחוץ לרכב שכבו שני גברים כבני 30. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלה רב-מערכתית, הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים כשמצבם קשה".
לפני כחודשיים, עומר שעבאן, עבריין תושב לוד, חוסל בפיצוץ של רכבו ברחוב מורדי הגטאות בעיר. כוחות גדולים של משטרת לוד הוזעקו לזירה, וגם חבלן משטרה הגיע למקום במטרה לבדוק את הרכב. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה גילו אדם לכוד במכונית שעלתה באש, ומותו נקבע במקום. שעבאן, בן 37, היה אסיר ברישיון, שהשתחרר ממאסר של 42 חודשי מאסר לאחר שהורשע בתיק שבו הוא "הופל" על ידי סוכן בעבירות של סחר ותיווך בקוקאין, וכן בתיק נשק נוסף. שעבאן הוגדר על ידי המשטרה כ"יעד מודיעיני" בעקבות עיסוקיו המפוקפקים, בין היתר סחר בסמים.
שעבאן היה אחד מתוך חמישה נרצחים בלוד בתוך ארבעה שבועות- פארס אבו קטיפאן נורה למוות בסוף חודש ינואר, שעות לאחר מכן אחמד אבו חמד נורה מטווח אפס על ידי רוכב אופניים, סמי אל-עוודי מת מפצעיו במהלך חודש פברואר לאחר שנורה ונפצע קשה כחודש לפני כן, ונידאל סרסור נמצא ב-23 בפברואר ללא סימני חיים במבנה נטוש - ועליו סימני ירי.