סגנית הנשיא שלטה בעימות מולו, לפי הסקרים שנערכו אחריו הוא הפסיד בו - וכעת מבהיר דונלד טראמפ: עימות נוסף לא יהיה. ברשת החברתית שלו Truth Social כתב טראמפ כי אין בכוונתו לקיים עימות נוסף מול קמלה האריס, שלישי למעשה במערכת הבחירות אחרי זה שבעקבותיו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרש מהמרוץ.
נאומי הסיכום של האריס וטראמפ בעימות הנשיאותי בארה"ב
(צילום: מתוך ABC news)

"לא יהיה עימות שלישי", כתב טראמפ - באותיות גדולות, כהרגלו - לאחר שטען, בניגוד לסקרים, שדווקא הוא ניצח בעימות. "כשמישהו מפסיד בקרב, המילים הראשונות שיוצאות מהפה שלו הן - אני רוצה קרב חוזר", כתב. "הסקרים מראים בבירור שניצחתי את קמלה האריס, מועמדת השמאל הקיצוני, והיא קראה מיד לעימות חוזר. היא צריכה להתמקד במה שהייתה צריכה לעשות בכמעט 4 השנים שחלפו".
בינתיים, סקרים חדשים שנערכו לאחר העימות מראים שהאריס מגדילה את היתרון שלה על המועמד הרפובליקני. סקר כלל-ארצי של ה"מורנינג קונסולט" מצא כי האריס מובילה ב-5 נקודות האחוז על טראמפ, עלייה קטנה ביחס לאותו סקר שנערך לפני העימות ברשת ABC. לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות כעת, האריס הייתה מקבלת 50% מהקולות (לעומת 49% בסקר הקודם), וטראמפ היה זוכה לתמיכה של 45% (ביחס ל-46% בסקר הקודם).
1 צפייה בגלריה
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
העימות הנשיאותי בין דונלד טראמפ לקמלה האריס
האריס וטראמפ
(צילום: AP Photo/Alex Brandon, REUTERS/Brian Snyder)
לפי סקר נוסף, של רויטרס/איפסוס, האריס מובילה על טראמפ בפער דומה - 47% אמרו כי יצביעו לה אם הבחירות ייערכו היום, לעומת 42% שיצביעו לטראמפ. בסקר זה הפער בשבוע שעבר היה גם כן מעט קטן יותר - 4 נקודות האחוז. גם לפי סקר זה האריס ניצחה בעימות: 53% סברו כך, לעומת 24% בלבד שחשבו שטראמפ גבר עליה. תוך 24 שעות מאז העימות גייסה האריס 47 מיליון דולר לקמפיין שלה.
"אני חושב שזה היה העימות הכי טוב שלי, אי-פעם, במיוחד כי זה היה 3 נגד אחד", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth Social, דקות ספורות לאחר סיום העימות מול המועמדת הדמוקרטית. ברשת, תומכיו מחו על כך שהמנחים עשו כמה פעמים בדיקת עובדות להצהרות לא מדויקות של טראמפ, לעומת אפס לאלו של האריס. דוברה של האריס אמר עם סיום העימות: "זה היה כיף, בואו נעשה את זה שוב באוקטובר".
טראמפ אומנם אתגר את האריס לקיים עימות נוסף, אך מיד אחר כך אמר: "עכשיו היא רוצה עוד אחד, כי היא הובסה הלילה. אבל אני לא יודע אם נקיים עוד אחד". רשת פוקס ניוז הודיעה ששלחה מכתבים לקמפיין טראמפ ולקמפיין האריס בקריאה לקיים את העימות ברשת, עוד לפני העימות שהתקיים ברשת ABC. "אנחנו עדיין האנדרדוג, זה צמוד", אמרה האריס לתומכיה אחרי העימות. "אנחנו מאמינים במי שאנחנו. אנחנו מאמינים בעם האמריקני".