2 צפייה בגלריה
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ב רמת גן
אילוסטרציה
(צילום: AP)
הנהגת ההורים בבית הספר התיכון המדעי אמי"ת ברעננה השביתה היום (ראשון) את הלימודים – זאת לאחר שנודע לה כי נציבות שירות המדינה החליטה לבטל את השעייתו של מורה, שתלמידים התלוננו נגדו על הטרדה מינית ומעשים מגונים.
לפני ימים אחדים נמסר להנהגת ההורים כי בתום השעיה של שנתיים, הורתה נציבות שירות המדינה למשרד החינוך להחזיר את המורה לעבודתו. לפי הנהגת ההורים, ארבעה תלמידים הגישו תלונה נגד המורה, אך רק תלמיד אחד המשיך בהליך הפלילי והתיק נסגר מחוסר ראיות. ההורים הביעו מיד את התנגדותם לחזרתו, אך נמסר להם מרשת אמי"ת ומהנהלת בית הספר כי ידיהן כבולות, וכי אין באפשרותם לשנות את ההחלטה המשפטית. עד כה, המורה לא חזר ללמד בבית הספר. הוא הודיע בתחילה כי השעייתו בוטלה בידי נציבות שירות המדינה, אך אמש הבהיר למנהל כי אין בכוונתו לחזור וללמד.
"כידוע לכולנו, לאחר ברור עומק שנעשה מאז שהתפוצצה הפרשה, אנו יודעים כי מעגל הנפגעים גדול יותר ממספר התלונות שהוגשו. הילדים והוריהם סברו כי המורה לא ישוב עוד ללמד בבית הספר, ולא הגישו תלונה בשל אי רצונם להיחשף ולעבור תהליך חקירה פולשני. כמו כן, התיק נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה", טענו ההורים.
2 צפייה בגלריה
אודליה שינדרוף
אודליה שינדרוף
יו"ר הנהגת ההורים אודליה שינדרוף. "יריקה בפני ההורים והתלמידים"
יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אודליה שינדרוף מתחה ביקורת חריפה על החלטת הנציבות, ואמרה שהנהגת ההורים לא תאפשר את חזרתו של המורה לשטח בית הספר. לדבריה, על משרד החינוך לבחור בביטחון התלמידים ובשקט הנפשי שלהם, על פני העסקתו של המורה. "החלטת בית הדין על ביטול ההשעיה והוראת נציבות המדינה על חזרת המורה, הן לא פחות משערורייה. זוהי יריקה בפניה של קהילת בית הספר – תלמידים והורים כאחד", הוסיפה.
מנציבות שירות המדינה נמסר: "התיק הפלילי נגנז על ידי הפרקליטות, אך לא ניתן לפרט את הסיבה לכך. אגף המשמעת של הנציבות החליט לטפל בפן המשמעתי של התיק על אף גניזתו. תובע מהאגף נפגש עם המתלוננים שהסכימו לכך, בוצעה השלמת חקירה ולאחר מכן השעייתו של המורה נמשכה".
עוד נמסר מהנציבות: "לאחרונה, במסגרת ניהול ההליכים בפני בית הדין למשמעת, קיבל בית הדין את עמדת ההגנה והורה על מחיקה של חלק מהותי מכתב התביעה. בשל השינוי המשפטי במצב התיק, נאלץ נציב שירות המדינה להפסיק את השעייתו של המורה. אף על פי כן, התיק עדיין פתוח וההליכים בפני בית הדין למשמעת נמשכים".
מרשת אמי"ת נמסר בתגובה: "מוגנות התלמידים נמצאות בראש סדר העדיפויות של הנהלת בית הספר, וליבנו עם התלמידים הנפגעים".
עו"ד אילה הוניגמן שמייצגת את המורה מסרה: "בית הדין למשמעת של עובדי המדינה זיכה את מרשי מכל עבירה בעלת גוון מיני. על רקע זיכויו כאמור, החליט נציב שירות המדינה לבטל את השעייתו. עם ביטול ההשעיה ובהתאם להוראות הדין, הורה משרד החינוך על השבת מרשי לעבודתו. יודגש כי בהודעת ועד ההורים על השבתת בית הספר, עובדות רבות שגויות ומטעות העולות כדי לשון הרע כנגד מרשי".