משפחתה של ספיר נחום ז''ל בהארכת מעצרו של ולא חלאילה
(צילום: אביהו שפירא)

בית משפט השלום בעכו האריך היום (חמישי) פעם נוספת את מעצרו של ולאא חלאילה, החשוד שחטף ורצח את אם ילדיו ספיר נחום. חלאילה יישאר במעצר חמישה ימים נוספים ויחצה 40 ימים במעצר למרות שלא הוגש נגדו כתב אישום, לאחר שהתקבל לכך אישור מיוחד מהמשנה לפרקליט המדינה.
בני משפחתה של נחום הגיעו גם היום לאולם הדיון בבית המשפט בעכו. אחותה עדן אמרה: "אני יודעת שלא נוותר, ונגיע לכל דיון. הוא יקבל את העונש שמגיע לו. הוא רצח לי את אחותי והשאיר שני ילדים יתומים ללא אמא". עו"ד סנדי פרנץ אלקבץ, שמייצגת את משפחת נחום, אמרה כי היא "מאמינה שביום שני הבא יוגש כתב אישום כגד החשוד. יש מספיק ראיות נגדו".
3 צפייה בגלריה
ולא חלאילה
ולא חלאילה
"קיימת תשתית ראייתית נגד החשוד". ולאא חלאילה בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)
נציג המשטרה טען בדיון שבמהלך הימים האחרונים בוצעו מספר רב של פעולות להמשך חקירה, ויש עוד פעולות שנדרשות לביצוע השלמתה. "יש לנו דוחות סודיים והוכחות חותכות של נסיעת החשוד לזירת הרצח, על אף שהוא טוען שהוא לא זוכר", אמר נציג המשטרה. "יש תשתית ראייתית כנגד החשוד. הוא אסף את הקורבן מהגן לאזור אבטין. הגענו לגופתה בעקבות הטעויות שהוא עשה. אנחנו לקראת סיומה של החקירה".
חלאילה, שכמה מחבריו הגיעו גם הם לדיון על מנת לעודד אותו, טען כי הוא חשף מפשע, ואמר בדיון: "אין להם כלום נגדי. כל הזמן שואלים אותי שאלות, לא יודע מה רוצים ממני. לא עשיתי כלום". עורך דינו אביעד חייט התרעם על משך הזמן שמרשו נמצא במעצר, וטען: "איפה ההתקדמות בחקירה בעצם? התיק נשען על אותן ראיות, ולא בטוח שיוגש בכלל כתב אישום. החשוד הוא לא האיש שקשור לאירוע המצער. הוא קרא למשטרה לחקור כיוונים נוספים, וסומן על ידיהם כמטרה ללא קשר לאירוע. יש ראייה נסיבתית, אבל לא מעבר לזה. גם אחיו כבר שוחרר".
3 צפייה בגלריה
משפחתה של ספיר נחום ז''ל בהארכת מעצרו של ולא חלאילה
משפחתה של ספיר נחום ז''ל בהארכת מעצרו של ולא חלאילה
משפחתה של ספיר נחום בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום
השופט זיאד פאלח אישר את הארכת המעצר השישית של חלאילה לאחר שקיבל מנציג ימ"ר חוף את אישורו של מומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, הנדרש להארכת מעצר מעבר ל-30 יום של חשוד שטרם הוגש כנגדו כתב אישום. פאלח ציין כי התשתית הראייתית קושרת את החשוד לראיות נגדו, כשהתיק מתבסס על ראיות נסיבתיות. "מדובר בעבירה חמורה, וקיים חשש לשיבוש החקירה. יש לאפשר למשטרה להמשיך לחקור את האירוע", קבע השופט.