עוד יום של חילופי אש כבדים בצפון: תוך שעה נורו אחר הצהריים (רביעי) כ-60 רקטות מלבנון לעבר יישובים לא מפונים בצפון, 30 רקטות לערב אל עראמשה וכ-10 רקטות שוגרו למתת המפונים, במהלך היום שוגרו טילי נ"ט למטולה, להר דב וקיבוץ דן - שם גם נפצע קשה חבר כיתת הכוננות שהיה בש"ג.
תיעוד מהמטחים לגליל העליון
(צילום: אורייאן פלס)

תיעוד מהנפילות ליד כפר סאלד

3 צפייה בגלריה
פגיעת הנ"ט בקיבוץ דן
פגיעת הנ"ט בקיבוץ דן
בפגיעה בקיבוץ דן. "זה הבית שלנו, לא ננטוש אותו"
בשעה 16:10 הופעלו אזעקות המתריעות על ירי טילים באבירים שבגליל המערבי. לפי צה"ל, זוהו כ-30 שיגורים שחצו מלבנון והתפוצצו בשטחים פתוחים. ארבעים דקות לאחר מכן, בשעה 16:50, הופעלה אזעקה גם בקיבוץ כפר סאלד שבאצבע הגליל. דובר צה"ל עדכן כי גם במטח זה זוהו כ-30 שיגורים שהתפוצצו בשטחים פתוחים. בשני המקרים לא היו נפגעים בגוף. בתיעוד משם נראים נפילות רבות, והאדם שמצלם קורא בבהלה: "ההר מפוצץ!". בשעה 17:11 שוגרו לערב אל עראמשה כ-30 שיגורים שהתפוצצו בשטחים פתוחים.
מוקדם יותר כאמור, בסביבות השעה 15:00, שוגר טיל נ"ט מלבנון לקיבוץ דן הסמוך לגבול. חבר כיתת הכוננות (39) נפצע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מפגיעות רסיסים וחבלה בחזה. דובר צה"ל עדכן בהמשך כי הוא הובא לחדר ההלם של בית החולים, נמצא בהכרה ומצבו מוגדר בינוני עד קשה.
בעקבות הפגיעה בקיבוץ דן, בהמשך להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון, תושבי היישובים המפונים של המועצה האזורית גליל עליון ותושבי היישובים שמיר, כפר סאלד, כפר בלום, עמיר ושדה נחמיה שאינם מפונים, אך אמורים לנסות ולנהל שגרת חיים תחת אש - הונחו לצמצם תנועות במרחב, להימנע מהתקהלויות, ולשהות סמוך למרחבים מוגנים.
דבריהם של תושבי קיבוץ דן בעקבות הירי
(צילום: אביהו שפירא)

חיליק גולן, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ דן, סיפר כי בזמן פגיעת הנ"ט היה במשמרת במוזיאון בית אוסישקין שביישוב. "זה הבית שלי, אני בכיתת הכוננות. למה שאעזוב? כל הגבול הזה הוא סכנה אחת גדולה", אמר בשיחה עם ynet. רותם גולן, גם הוא תושב הקיבוץ שיתף: "הייתי בבית, כמה מאות מטרים ממקום הפגיעה. בדיוק חזרתי מהעבודה. באיזשהו שלב שמענו שריקה שאי-אפשר היה לפספס. שנייה אחרי היה את הפיצוץ בלי שהייתה אזעקה".
הוא הסביר כי למרות שהיישוב פונה, הוא לא מתכוון לעזוב. "זה הקיבוץ שלנו, יש לנו דברים לעשות פה. יש לנו עבודות, אנחנו עובדים במכוורת, יש פה גם את האבוקדו ויש פה קוויאר ויש אלף ואחד עסקים שצריכים לפעול ומעבר לזה זה הקיבוץ שלנו והבית שלנו ואנחנו לא יכולים לעזוב אותו ופשוט לנטוש את המקום". גולן הדגיש: "ברור שהסיטואציה הזו לא כיפית לאף אחד וכשזה קורה לך, בש"ג שלך, אז אתה עוד יותר מבין שזה אירוע שיכול לקרות תמיד. אבל אין מה לעשות, עדיין אנחנו מאמינים בדרך שלנו".
ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, התייחס לפגיעה בקיבוץ דן ואמר כי "זה מקרה שני בימים האחרונים של טיל נ"ט, טיל ללא התרעה, שמאיים כאן על מי שחי בצפון. ממשלת ישראל את חייבת להתעורר, ההכרזות אינן מספקות - צריך לעשות מעשה ולהחזיר את החיים לתושבי הצפון שחיים כאן, ולהחזיר את הביטחון לתושבים שפונו כדי שיוכלו לחזור לכאן".
תקיפות צה"ל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפה באל-חיאם שבדרום לבנון
תיעוד מתקיפה באל-חיאם שבדרום לבנון
צה"ל תקף שורת יעדים בדרום לבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
במהלך היום דיווחו כלי התקשורת בלבנון, המזוהים עם חיזבאללה, על תקיפות בשורת אזורים בדרום המדינה.
דובר צה"ל עדכן כי במהלך היום, חטיבת האש של אוגדה 91 זיהתה שני מחבלי חיזבאללה במיס אל ג'בל שבדרום לבנון ובסגירת מעגל כלי טיס של חיל האוויר תקף אותם. מוקדם יותר, דיווחה רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור על תקיפת כטב"ם באזור. לפי "אל-אחבאר", אופנוע הותקף ושני בני אדם נפצעו. בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח כי פעיל חיזבאללה נהרג ואדם נוסף נפצע.
אחר הצהריים צה"ל חיסל פעיל חיזבאללה באל-ביאדה באזור צור. זמן קצר לפני לפני כן דיווחו בלבנון כי כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בכביש באזור. לפי "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, בתקיפה נפצעו שני בני אדם.
עוד לפני המטחים לצפון, מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו משגר של חיזבאללה, שממנו בוצעו שיגורים לעבר ישראל במרימין ומשגר נוסף של ארגון הטרור שהיה מוכן לשיגור ברשיא אל-פחר שבדרום בלבנון. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי בא-נקורה ועייתא א-שעב.
בהמשך, הודיע חיזבאללה על הרוג נוסף משורותיו, עלי חסן עבד עלי מהכפר עיתית שבדרום לבנון - ה-436 שעליו הכריז רשמית ארגון הטרור מפרוץ המלחמה.
מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו בשעות הערב מספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה באל-חריבה שבדרום לבנון. כך לפי הודעת דובר צה"ל שמסר כי בנוסף הותקף משגר רקטות של הארגון בעייתא א-שעב. כמו כן, הותקפו מהאוויר מבנים צבאיים של חיזבאללה בחולא, עייתא א-שעב ומרווחין.
הבוקר עדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה כ-30 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחבים אל ג'בין, א-נקורה, דיר סירין וזבקין שבדרום לבנון.