החילוץ ההרואי הלילה (בין ראשון לשני) של שני החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר משבי חמאס לא היה המבצע המוצלח הראשון של כוחות הביטחון מתחילת המלחמה. קדם לו המבצע לשחרורה של התצפיתנית אורי מגידיש בסוף חודש אוקטובר.
2 צפייה בגלריה
משפחתם של פרננדו מרמן ולואיס הר מתאחדים איתם לאחר שחולצו מעזה בבית החולים שיבא
משפחתם של פרננדו מרמן ולואיס הר מתאחדים איתם לאחר שחולצו מעזה בבית החולים שיבא
בני משפחתם של פרננדו מרמן ולואיס הר מתאחדים איתם לאחר השחרור
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
אמא של אורי מגידיש מוסרת הצהרה
אמא של אורי מגידיש מוסרת הצהרה
מגי, אמה של אורי מגידיש לאחר השחרור של בתה
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
מגי, אמה של אורי, שלחה הערב פנייה אישית למשפחות של פרננדו ולואיס. "אל תעזבו אותם דקה אחת לבד, תחבקו אותם מכל הכיוונים כי זה מה שחסר להם", היא אמרה כחלק מהחוויה האישית שלה. "בהתחלה מאוד חשובה האינטימיות המשפחתית שלכם. הם צריכים חום, אהבה ונישוקים.
"לפרננדו ולואיס אני אומרת: תספרו, תוציאו הכול החוצה, זה תמיד עוזר לפרוק מהלב, ועכשיו יותר מתמיד. זה עוזר להבין מה קרה לכם. ומילה אישית ממני: אני אוהבת אתכם ומחבקת אתכם. היינו איתכם באותו סרט. אומנם שלנו היה קצר ושלכם ארוך, אבל אנחנו מבינים אתכם, אוהבים ומחבקים".
תיעוד מרגעי החילוץ של פרננדו ולואיס
(צילום: דובר צה"ל)

לסיום, שלחה מסר של תקווה וייחול לשחרור כל החטופים שעדיין נמצאים בשבי. "אני מקווה ומתפללת שכל החטופים יחזרו במסה אחת ולא טיפין טיפין", הוסיפה. "ליבי עם כולם, למרות שאני לא פעילה במטה המשפחות. ולאנשי כוחות הביטחון, צה"ל, שב"כ, אני מאחלת שבורא עולם ייתן לכם לעשות דברים כאלו בדרך הכי קלה, שוב ושוב. אתם איכותיים מספיק ויודעים מה לעשות. הלוואי שיהיה לכם כוח להחזיר ככה את כולם. כי אין על צה"ל שלנו מכל החילות".
פרננדו (60) ולואיס (70) חולצו על ידי כוחות של ימ"מ ושב"כ סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר אחרי שהוחזקו על-ידי חמאס ברפיח.