הודעות מיניות, הטרדות והתעלמות מיחסי המרות: המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, הגישה (שני) היום לבית המשפט השלום בחיפה, כתב אישום נגד רב-פקד חיים שרגא (44) ממחוז חוף, הנאשם בשתי עבירות של הטרדה מינית בעת ששימש כמפקד מרכז שליטה חוף.
בכתב האישום נכתב כי המתלוננת הראשונה, אז בת 24, הגישה מועמדות למשרת סטודנטית במשל"ט חוף. שרגא ראיין את המתלוננת מתוקף תפקידו, ומיד לאחר מכן, ועד תחילת עבודתה במשל"ט, הביע בה "התעניינות מינית" והציע להיפגש עמו לצד הערות מיניות שהשמיע באוזניה ביחס למראה החיצוני שלה.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
התעלם מסירובה של החיילת והמשיך לשלוח הודעות. ארכיון
(צילום: shutterstock)
"מספר שעות לאחר ראיון העבודה, פנה הנאשם למתלוננת באמצעות המסנג'ר בפייסבוק, החמיא על האופן בו הציגה את עצמה והשיבה לשאלות בראיון, והמתלוננת השיבה לו בתודה", כתבה מח"ש. "השניים המשיכו להתכתב ובמהלך ההתכתבות הציע הנאשם למתלוננת כי תציע לו לצאת איתה 'לשתות משהו', כלשונו. המתלוננת השיבה לו כי אינה נוהגת לשתות. למחרת שוב פנה הנאשם אל המתלוננת באמצעות המסנג'ר, וכתב "בוקר טוב למועמדת הכי יפה למשרת סטודנט".
עוד נכתב כי שרגא שאל אותה אם זו תהיה "חוצפה מצדו", כהגדרתו, להציע לה "הצעה" - והיא השיבה שזה מביך מאחר שיהיה המפקד שלה. למרות שדחתה אותה, המשיך שרגא לנסות ולשכנע את הצעירה שאין כל מניעה לקשר ביניהם והחמיא לה על שיערה, שפתיה וחיוכה.
הקצין, כך נכתב באישום, פנה לצעירה גם בוואטסאפ והציע לה לאכול איתו סושי. "במהלך ההתכתבות בין השניים, ועל אף ניסיונותיה של המתלוננת לדחות את הצעותיו, שב הנאשם והציע לה להיפגש עמו באומרו בין היתר 'אבל בינתיים... את לא שוטרת שלי', והוסיף שאין צורך שיידעו על הקשר ביניהם, וממילא ישנם בהיררכיה ביניהם עוד מפקדי משנה", אמרה התובעת, בת שבע אבגז, סגנית בכירה במחלקה לחקירות שוטרים.
למחרת היום, שלחה הצעירה הודעה לנאשם, ובה כתבה כי היא אינה יודעת איך תגיע למכללה שבה למדה אותה עת, משום שיורד גשם. בתגובה, הציע הנאשם להסיע אותה, והמתלוננת נענתה להצעתו. ואכן, הנאשם הגיע לחניית ביתה של המתלוננת, שהמתינה לו. לאחר שהסיע הנאשם את המתלוננת למכללה, שלחה לו המתלוננת הודעה שבה הודתה לו על שהסיע אותה. הנאשם, בתגובה, החמיא לה על מכנסיה והוסיף "עשה לי חשק לצבוט אותך...". בהמשך ההתכתבות אף החמיא לה על מראה רגליה.
במהלך התכתבות ביניהם, שבה הצעירה והתחמקה מהזמנותיו של הקצין להיפגש עמו. באחד הימים כתב שרגא בוואטסאפ "הכי כיף בשיער ארוך זה למשוך אותו", וציין בפניה שהיא אינה מתייחסת לדבריו. המתלוננת השיבה לו, בין היתר, כי במכוון לא התייחסה לדברים, והנאשם הגיב בכותבו: "כן, את לא זורמת איתי בדיבורים. בעיה. לא ורבלית".
לטענת מח"ש, לאחר שהמתלוננת שלחה הודעה לנאשם שלא נרדמה בלילה ולכן היא ערה בשעה כה מוקדמת, הנאשם בתגובה כתב "אמרתי לך, יש רק דרך אחת להרדים אותך טוב... אחרי סקס כולם ישנים טוב". לאחר שהשיבה לו באמירה כללית על ההבדלים בין גברים לנשים בנוגע ליחסי מין, כתב הנאשם למתלוננת, בין היתר, כי הוא מדמיין אותה "מחנכת בבגדי עור ומסכה על העיניים".
2 צפייה בגלריה
התכתב עם חיילת בשירות חובה בטלגרם וביקש "תמונות מעניינות"
התכתב עם חיילת בשירות חובה בטלגרם וביקש "תמונות מעניינות"
התכתב עם חיילת בשירות חובה בטלגרם וביקש "תמונות מעניינות"
(צילום: shutterstock)
במח"ש אמרו בנוסף כי רפ"ק שרגא הטריד מינית שוטרת בשירות חובה, בת 18, ששירתה במשל"ט תחת פיקודו, וביקש ממנה להתקין בנייד שלה את היישומון טלגרם שבו אפשר למחוק הודעות באופן אוטומטי לאחר זמן נתון המוגדר בידי המשתמשים. שרגא שלח לחיילת הודעות שבהן החמיא על המראה שלה, וביקש ממנה לשלוח לו תמונות. כאשר פרסמה החיילת תמונה באינסטגרם כשהיא לובשת מדים, ביקש ממנה כי תשלח לו "תמונה מעניינת יותר שלה", כלשונו.
שרגא, אמרו במח"ש, ניהל התכתבויות אישיות עם השוטרת ובשלב מסוים התריע בפניה שאחרים לא ייחשפו להתכתבויות ביניהם, וכן ביקש ממנה שתעבור להתכתב איתו בטלגרם. "במהלך אותו החודש, ולנוכח תגובותיו הבלתי פוסקות של הנאשם לפרסומיה של המתלוננת באינסטגרם, חסמה המתלוננת את חשבונו של הנאשם באינסטגרם באופן שמנע ממנו צפייה בפרסומים מסוימים שפרסמה בחשבונה. החל ממועד זה, פסק הנאשם מלשלוח למתלוננת הודעות".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. כתב האישום וחומרי החקירה טרם התקבלו במחלקת משמעת, לאחר קבלת החומרים ובחינת חומר הראיות, יישקלו אמצעים מנהליים נגד הקצין כמקובל".