מרדכי דוד, הדמות המרכזית מאחורי "קבוצת הבן גביריסטים", תפס בשבועות האחרונים פופולריות בעקבות פעילותו המתועדת בהפגנות בתל אביב. סרטוניו של דוד, שבהם הוא מתעד את עצמו מלהיט את האווירה בקרב אנשי הימין, זוכים לחשיפה של מאות אלפי צפיות ברשתות החברתיות - ובעיקר בטיקטוק. עוד לפני כן, עלה לכותרות פעם נוספת - כשפרסם בפברואר 2022 תיעוד שלו נכנס לכלוב של התנינים בספארי ומתגרה בהם.
סרטוני הטיקטוק של מרדכי דוד

מרדכי דוד מתגרה בתנינים בספארי
(רשתות חברתיות)

בימים האחרונים, לאחר שהפופולריות שלו עלתה, דוד גם "זכה" לפגישה עם השר איתמר בן גביר בכנסת - שקיבל אותו בחום ותמך בפעילותו. במהלך ביקורו במשכן תיעד את חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) סמוך למזנון הכנסת, ושאל אותה: "ראש המפלגה שלך אמר שהוא לא לוחץ ידיים לחברי כנסת תומכי טרור, והוא לחץ ידיים לאחמד טיבי". בפגישתו עם בן גביר, אמר לו השר: "כל הכבוד לך שאתה מפגין ומוחה וצועק, זה שליחות דמוקרטית וזה טוב מאוד. אני רואה כמה פעמים את הסרטונים שלך". הוא הוסיף, בחיוך: "תישמע להוראות השוטרים".
בן ארי התעלמה והמשיכה בהליכתה. בהמשך הגיבה לכך ברשת X, וכתבה: "הבחור הזה הסתובב אמש במסדרונות הכנסת ודחף לי מצלמה לפרצוף. הייתי קצת בהלם מהאירוע (בכל זאת, הכנסת אמורה להיות מקום בטוח). לכן, לא שמעתי אפילו מה הוא שאל, הלכתי למשמר הכנסת שמיד זרקו אותו מהמשכן. שאלתי את המשמר איזו לשכה נתנה לו אישור כניסה, אבל ישר אמרתי לו - 'אל תענה לי זה, בן גביר'. רק עבריין יכניס אנשים כאלה. היום בסרטון - הכול ברור. אני אוודא שהם לא יחזרו יותר לכנסת".
2 צפייה בגלריה
מרדכי דוד מ"קבוצת הבן גביריסטים” בהפגנות נגד המוחים בקפלן
מרדכי דוד מ"קבוצת הבן גביריסטים” בהפגנות נגד המוחים בקפלן
מרדכי דוד. הדמות המרכזית מאחורי "קבוצת הבן גביריסטים"
2 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
"איתמר מכיר אותי, הוא ראה את הסרטונים שלי"
(צילום: עמית שאבי)
למרות הפרסום, עברו של דוד כולל אירועים פחות מזהירים. בשנת 2018 נעצר על ידי המשטרה יחד עם אחרים, לאחר שעל פי החשד זרקו נפצים מרכב לעבר עוברי אורח. "גם לנו יש דעה, ואנחנו סומכים על ביבי", אמר דוד. "באתי להפגנות, עשיתי סרטונים וזה פשוט תפס תאוצה. הימנים בדרך כלל לא יוצאים להפגנות, הם יושבים בבית ושאננים, אבל זה מתחיל להשתנות".
לדבריו, הקשר שלו עם השר בן גביר התחזק לאחרונה, וההכרה שלה הוא זוכה בקרב אנשי ימין נותנת לו דחיפה להמשיך. “איתמר מכיר אותי, הוא ראה את הסרטונים שלי", אמר. "אני מוביל את הקבוצה ואנחנו מגיעים להפגנות כדי להראות שהימין לא נשאר מאחור. גם לנו יש זכות מחאה לפי החוק".
בסרטונים הגדיר את מטרת הגעתו למחאות כ"לטרלל את השמאלנים". מפגינים רבים טוענים שהוא מגיע להלהיט את הרוחות, ולא פעם בני נוער שבאים בעקבותיו נוהגים באלימות כלפי מפגינים. עם זאת, לטענת דוד, דווקא המפגינים הם שנוקטים אלימות מולו.
באחד הסרטונים שהוא העלה, שוטר יס"מ ביקש ממנו להתרחק מההפגנה אחרי שהפר לדבריו את הסדר הציבורי. הוא, מנגד, טען כי לא נקט אלימות. בסרטון אחר, הוא נראה דוחף פיזית מפגינה שמתקרבת אליו. בסרטונים רבים נוספים הוא מתעמת עם מפגינים בתל אביב, ואחת מהן אף תקפה אותו באלימות - אחרי שהאשים אותה: "רק בגללכם החטופים לא חזרו".