תקיפת הזוג על-ידי שכנם

זוג הומואים הותקף הבוקר (יום שני) בדירתם שברחוב צ'לנוב בתל אביב על-ידי שכנם. בסרטון, שצולם על ידי אחד מבני הזוג, נראה השכן שובר את תריס דירתם ומאיים: "תחזרו לגרמניה, לא סובל גייז". הזוג הגיש תלונה במשטרה, והשכן נעצר.
"שניה לפני שאני ובן הזוג שלי יצאנו לעבודה, הבן אדם צעק לנו מהחלון שאם יש לנו אומץ נצא מהדירה ושהוא יהרוג אותנו", סיפר עודד, אחד מבני הזוג. "מיד אחר כך הוא כבר שלח יד למרפסת שלנו ופירק לנו את התריס. כמה שניות אחר כך אמר דברי שנאה נוראיים והתקשרנו למשטרה".
באגודה למען הלהט"ב מדווחים על עלייה של פי 4 בכמות הדיווחים על אלימות ושנאה במרחב הציבורי בחודש האחרון. "אני מרגיש לא בטוח ברמה הכי קיצונית שאפשר", הוסיף עודד. "אני גר בתל אביב כבר עשר שנים ומעולם לא חוויתי תקיפה. רק מאז החודשים האחרונים מתנכלים לנו בהפגנות, בהקלטות שאני מקבל והשיא הגיע עכשיו שניסו לשבור לנו את החלון של הבית, המרחב הכי מוגן שלנו. אני מצפה מהמשטרה לעצור אותו עד תום ההליכים ושיורחק מהציבור. אם מדובר במצב פסיכיאטרי ונוכחות של להט"בים גורמת לו לטריגר, הוא יכול להיות ישי שליסל הבא".
מפגינים בעד המהפכה המשפטית תלשו דגל גאווה ממרפסת בת"א
(צילום: ליאור קרן)

בתחילת החודש הוגשה תלונה במשטרה בגין ניסיון לתלישת דגל הגאווה ממרפסת של דירה בשדרות יהודית בתל אביב וניפוץ חלון הבית באבנים. אולם, למרות שקיים תיעוד של הפורעים - המשטרה החליטה לסגור את החקירה ולא להעמיד לדין את החשודים. "בעיניי זו אכזבה מאוד גדולה אל מול משטרת ישראל, הגוף שאמור להגן על האזרחים במדינה שלנו", אמר שובל חכמון שיידו אבנים אל ביתו. "יש תחושה קשה של חוסר ביטחון כשאין הרתעה מצד המדינה נגד פשעי שנאה להט"בופובים. הקהילה הגאה לא הפקר ולא ניתן לשנאה לנצח".
יו״ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, הוסיפה כי "בכל יום אנחנו מקבלים עוד ועוד מקרי שנאה נגד להט"ב. הלהט"בופוביה משתוללת ומשטרת ישראל עוצמת עיניים, מתעלמת וסוגרת תיקים אפילו מבלי לזמן לחקירה תוקפים שזוהו במצלמות וידאו. חברי וחברות הקהילה הגאה הם לא שק החבטות של קיצוניים. לא נקבל מצב שבו רוח המפקד הלהט"בופובית מחלחלת לפיקוד המבצעי במשטרה ומייצרת אכיפה בררנית. הזכות שלנו לחיות בביטחון היא לא הפקר. זאת מציאות שאנחנו לא נקבל. אני קוראת למשטרה להתעשת ולהראות יד קשה כנגד התקיפות והאיומים על הקהילה הגאה".