מורה כבת 29 נפצעה היום (ראשון) מירי בבית ספר ביישוב הבדואי אל פורעה, הסמוך לערד. מדיווח ראשוני של גורמי חינוך בבית הספר עולה כי שני רכבים חולפים ניהלו קרב יריות האחד נגד השני. תלמידים יצאו מבניין בית הספר כאשר שמעו את היריות, והמורה נורתה כאשר יצאה בעקבותיהם וביקשה להכניס אותם בחזרה פנימה. חברתה שעמדה לצידה, מורה אף היא, סובלת מחרדה.
הדיווח על פציעתה של המורה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 12:19. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לבית הספר, העניקו למורה טיפול רפואי, ופינו אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא במצב בינוני עם פציעה חודרת. מבית החולים סורוקה נמסר כי מצבה של המורה השתפר ומוגדר כעת כ"קל", לאחר שטופלה בחדר הטראומה בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.
1 צפייה בגלריה
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
אישה בת 53 נמצאה ללא רוח חיים בביתה, בעלה נעצר
צוות מד"א פינה את המורה לבית החולים, שם מצבה השתפר לאחר טיפול. ארכיון
(צילום: בראל אפרים)
אביה של המורה שנפגעה, אחמד אבו עגאג, סיפר כי "הייתי בעבודה וקיבלתי טלפון מאחד מחברי הצוות, ששאל אותי לשלומה. התחלתי לדאוג ואמרתי שאני לא יודע מה קרה, אז סיפרו לי שהיא נפגעה ברגלה מכדור. הצוות הרפואי והמשטרה הגיעו למקום ואני ליוותי אותם לבית החולים. דיברתי איתה והיא סיפרה ששמעו ליד בית הספר יריות, והיא חטפה קליע ברגל בדיוק כשסגרה את הדלת לאחר שהחזירה את הילדים פנימה. היא בחרדה גדולה".
אביה של המורה נפגעת החרדה, חליל אבו רביעה, אמר כי בתו סובלת מהלם: "היא רועדת כולה ומתקשה לדבר. היא נבהלה ונכנסה להיסטריה, אני רק מקווה שהיא תצא מזה, אך אני לא מצפה לפיתרון מצד המשטרה לפשיעה במגזר הבדואי. אני מקווה שיאתרו את היורים, אבל בשביל המשטרה זה רק עוד תיק. צר לי על המצב, בית הספר הוא מקום קדוש. אם הבת שלי נפגעה בבית ספר, מה אפשר לצפות מאנשים בשוק וברחוב? היא בסך הכל יצאה ללמד ילדים, והייתה במרחק סנטימטרים מחברתה שנורתה".