שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות סבורה שהחודשים האחרונים הם "כמו תקופה של נס". כך לפי הקלטה שהושמעה הבוקר (ראשון) בגל"צ, ובה נשמעת השרה מדברת עם תושבים בהתנחלות גבעת חנן שליד סוסיא בהר חברון על הגברת הבנייה ביהודה ושומרון. צפו בתיעוד מהמפגש:
סטרוק מתארת "תקופה של נס" | צפו
(קרדיט: הוד בראל, גל"צ)

"אצלי זה כמו תקופה של נס, אנחנו כמו באיזשהו נס כזה. זה כמו כשעומדים ברמזור, אז מה שומעים? פיפ פיפ. ואז כשיש אור ירוק, אז טיק טיק טיק כזה", הסבירה השרה את תחושותיה לקהל בהקלטה שהביא הכתב הוד בראל. "אנחנו רוצים להספיק כמה שיותר. כמה שיותר בכלל בארץ ישראל, וכמה שיותר ספציפית בהר חברון. זו בעיניי משימה, ממש משימת קודש".
על רקע התוכנית של שר האוצר ויו"ר מפלגתה בצלאל סמוטריץ' ל"שינוי המציאות" ביהודה ושומרון, שנחשפה ב-ynet, אמרה סטרוק כי "המדינה כמדינה שנים שנים שנים לא השקיעה פה. היא לא באמת השקיעה פה, בטח לא בסדר גודל שהרשות הפלסטינית השקיעה ואתם רואים את זה. אתם חיים פה ואתם רואים את זה. כל השמאל וכל האנרכיסטים, על הר חברון הם כולם מתעלקים. הבטחתי לעצמי שאם יהיה יום שאני אהיה בעזרת השם באיזשהו מעמד שיכול להשפיע, קודם כל הר חברון. זה מה שאמרתי לבצלאל כשהוא קיבל את התפקיד, אמרתי לו בצלאל אני מבקשת קודם כל הר חברון, הוא קיבל את זה".
1 צפייה בגלריה
אורית סטרוק בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
אורית סטרוק בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
"כמו ברמזור ירוק, טיק טיק טיק". השרה סטרוק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הקלטת סמוטריץ' על תוכנית יהודה ושומרון

סטרוק הוסיפה כי "תראו מה שהספקנו רק בכמה חודשים האלה האחרונים ועוד היד נטויה בעזרת השם, ככל שהממשלה הזאת תחזיק מעמד, לא ברור שהיא תחזיק מעמד, לגמרי לא ברור".
מהשרה סטרוק נמסר בתגובה לגל"צ: "חיזוק ההתיישבות באזורים בהם אויבנו משקיעים מאמצים לפגוע בה הוא יעד מרכזי שלי. לאחר עשרות שנים בהם הרשות הפלסטינית השקיעה בהר חברון יותר ממה שהשקיעו ממשלות ישראל, זכינו שהמדינה מפתחת את האזור האסטרטגי הזה. במקביל, אני מקדמת את הטיפול בכלל היישובים באזורי עדיפות לאומית, בדגש על האזורים המפונים בדרום ובצפון".