דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, מת'יו מילר, אמר בתדרוך היומי על הלחימה בלבנון כי "מה שאנחנו רואים היום בשטח הן פעולות מוגבלות של חיילי צה"ל לאורך הגבול, מבלי להיכנס לעומק השטח - כך אנחנו מגדירים פעילויות מוגבלות. אבל אנחנו מודעים להיסטוריה הארוכה של ישראל, שמתחילה במבצעים מוגבלים שהופכים למבצעים נרחבים יותר, ושהופכים לכיבוש - ולזה אנחנו מתנגדים נחרצות, וממשיכים לנהל שיחות עם ממשלת ישראל על כך".
מת'יו מילר: "השיחות - האינטרס של האנשים בעזה"
(צילום: U.S Department of State)

4 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות הכוחות בדרום לבנון
תיעוד מפעילות הכוחות בדרום לבנון
פעולות מוגבלות לאורך הגבול? תיעוד מפעילות הכוחות בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
עקורים ברצועת עזה
עקורים ברצועת עזה
פליטים ברצועת עזה. בארה"ב התייחסו לדיווחים על ירי בעקורים
בנוגע לעסקת חטופים והסכם הפסקת אש בעזה, אמר מילר כי "מנהיג חמאס יחיא סינוואר לא מוכן לנהל מגעים משמעותיים בשבועות האחרונים. סביר להניח שהוא מסתכל על מה שקורה בצפון ומסתכל על המתקפה האיראנית נגד ישראל ואומר שאולי הוא יכול לקבל את מה שהוא תמיד רצה, שזאת מלחמה אזורית; ולכן הוא מתנהל כמו שהוא מתנהל. אבל כדאי לו לחזור לשיחות כי זה האינטרס של האנשים בעזה.
"אנחנו מודאגים מהמצב ההומניטרי ברצועה, במיוחד בצפון. זה נושא דחוף שמוזכר בשיחות עם ממשלת ישראל, אנחנו מבהירים: ישראל מחויבת לחוק הבינלאומי. היא מחויבת לאפשר כניסת מים, מזון וסיוע לכל חלקי הרצועה. אנחנו מצפים שיפעלו בהתאם".
הוא התייחס גם לדיווחים שלפיהם אזרחים פלסטינים נורו על ידי חיילי צה"ל בזמן שניסו לברוח מצפון הרצועה, ואמר כי "אם זה נכון והם נורו על ידי כוחות צה"ל זה דבר בלתי מתקבל על הדעת, ואנחנו מצפים ממשלת ישראל לחקור ולהעמיד לדין את האחראים".
בהמשך הוסיפו בבית הלבן כי "אנחנו לא נראה את לבנון הופכת לעוד עזה. זה לא מה שאנחנו רוצים לראות. הסבל בלבנון היה יכול להימנע אם חיזבאללה היה מפסיק את התקפות הרקטות נגד ישראל. אנחנו עובדים על תהליך הפסקת אש. זה כולל מו"מ לחזרה של תושבי משני הצדדים. זה הפוקוס שלנו, אנחנו לא רוצים את מה שקורה בעזה בלבנון. לישראל יש זכות להגנה עצמית, ולטפל באיומים על הביטחון - אבל אזרח אחד שנפגע זה יותר מדי. ישראל צריכה לנקוט את האמצעים האפשריים על מנת שלא לפגוע באזרחים".
על הקללות של ביידן, שאוזכרו בספר "War" שכתב העיתונאי האמריקני המפורסם בוב וודוורד, אמרו כי "יהיו עוד הרבה ספרים על הממשל. זה דבר אופיינו שקורה. לא אתייחס למה שמוזכר בספר - אי אפשר לאשר את מה שמיוחד לביידן על נתניהו. הם מכירים זה את זה עשרות שנים והיחסים שלהם היו תמיד כנים וישירים. הנשיא לא מסכים עם כל מה שקורה, יש מחלוקות". לפי הספר, נזכיר, ביידן התייחס לנתניהו כשאמר כי "הבן של ז*** הזה הוא איש רע, פשוט איש רע!".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן
נתניהו וביידן שוחחו לאחר שבועות ארוכים
(צילום: דוברות רה"מ, AP Photo/Susan Walsh)
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה  עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים
ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה  עם נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים
נתניהו בשיחה עם ביידן מלשכתו בירושלים
(צילום: דוברות ראש הממשלה)
מילר הוסיף לאחר מכן כי גם המזכיר אנתוני בלינקן השתתף בשיחה בין הנשיא ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו, לצד קמלה האריס, כיממה לאחר החלטת רה"מ להציב אולטימטום לפני אישור הטיסה של שר הביטחון יואב גלנט לוושינגטון. בשיחה דנו השניים כיצד ישראל צריכה להגיב למתקפת הטילים מאיראן.
בעוד לשכת נתניהו טענה שהשיחה נמשכה כ-50 דקות, בבית הלבן אמרו כי היא נמשכה כחצי שעה. "היא הייתה מאוד ישירה ופרודוקטיבית", נמסר מהבית הלבן. "הדיונים באשר למתקפה האיראנית נמשכים".
בשיחה עם בוחרים יהודים אמר שליחו של ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק, כי השיחה התמקדה במתקפה האיראנית נגד ישראל. הוא חזר על כך שהעסקה להפסקת אש והשבת החטופים לא מתקדמת בגלל סינוואר, שעומד גם בדרך להפסקת אש מול חיזבאללה. לדבריו, "הנשיא וסגניתו הבהירו לנתניהו שהמחויבות שלהם לביטחון ישראל נותרה בלתי מעורערת. ארה"ב תגן על ישראל מפני מתקפה עתידית מצד איראן".
בניו יורק טיימס ציינו כי העובדה שראש הממשלה והנשיא לא שוחחו במשך חודש וחצי חרף כל האירועים שהתרחשו "משקפת את מערכת היחסים הגרועה ביותר בין ארה"ב לישראל זה שנים".
בסוכנות הידיעות רויטרס ציינו כי לפי גורמים רשמיים בירושלים, השיחה בין שני המנהיגים נועדה בין היתר כדי לדון בתוכניות הישראליות למתקפת תגמול נגד איראן, בתגובה למטח האחרון ששיגרה לישראל. בלשכתו של נתניהו נכחו במהלך השיחה גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יועצו המדיני של רה"מ אופיר פאלק, המשנה לראש המל"ל גיל רייך, ראש האגף למדיניות חוץ של המל"ל ד"ר יוסף דרזנין, המזכיר הצבאי לרה"מ האלוף רומן גופמן וקצין במזכירות הצבאית לרה"מ.
זמן קצר אחרי השיחה, גלנט - שביקר ביחידה 9900 של אגף המודיעין, שמשמשת לאיסוף מודיעין חזותי - אמר כי "ההתקפה האיראנית הייתה אגרסיבית אך לא מדויקת. לעומת זאת - התקיפה שלנו תהיה קטלנית, מדויקת ובעיקר מפתיעה, הם לא יבינו מה קרה ואיך, והם יראו את התוצאות". הוא הדגיש כי בתקיפות האיראניות חיל האוויר לא נפגע, כל מסלולי ההמראה פועלים - וכך גם לא נפגע אף חייל או אזרח.