לפי הרשתות, כרגע טרם מורגש מחסור בתה בסניפים, ומשך השיבושים בים האדום יקבע אם המדפים במרכולים באירופה אכן יהיו ריקים. האזהרה ממחסור אפשרי בתה, המשקה שמזוהה עם הבריטים, מגיעה אחרי אזהרה דומה של רשתות אופנה גדולות בבריטניה - בהן פריימרק ונקסט. הן הזהירו מההשפעות הצפויות של השיבושים בים האדום על הגעת הסחורות לבריטניה.
המתקפות של המורדים החות'ים בתימן על ספינות בים האדום מטרידות את המערב, והאטו את הסחר בין אסיה לאירופה. בריטניה היא יבואנית התה החמישית בגודלה בעולם. את רוב התה שלה היא מייבאת מקניה ומהודו, ולכן היא תלויה בשיט בים האדום - מהנתיבים החשובים בעולם.
כתוצאה מהמתקפות החות'יות החליטו חלק מהספינות המסחריות לשנות את מסלולן. הנתיב החלופי לספינות שלא רוצות לשוט בים האדום דורש מהן לחצות את כף התקווה הטובה בקצה יבשת אפריקה. המסלול ארוך ב-10 עד 14 ימים מהשיט דרך תעלת סואץ והים האדום.
גורם בתעשיית המזון בבריטניה אמר כי אמנם יש כמה עיכובים, אך בשלב זה לא צפוי מחסור משמעותי. "יש שיבושים זמניים בחלק מסוגי התה השחור, אבל ההשפעה על הצרכנים תהיה מינימלית ולקמונעאים לא צפויים אתגרים משמעותיים", טען אנדרו אופי, ראש האגף למזון ולקיימות בתאגיד הקמעונאות הבריטי, שמייצג את רשתות השיווק הגדולות בממלכה.
במהלך המלחמה בעזה משגרים החות'ים, הנתמכים על-ידי איראן, טילים וכטב"מים לעבר ספינות מסחריות בים האדום – כדי "למנוע מהן להגיע לישראל" ולהטיל עליה "מצור ימי". במקרים רבים כלל לא מדובר בספינות ששטות לישראל או קשורות אליה. במהלך המלחמה תקפו החות'ים גם ספינות שזיהו כספינות בריטיות או אמריקניות.