הלהיט שכבש את תימן - שמציג דמויות "ישראליות": מוסטפא אל-מומארי, קומיקאי ויוטיובר מפורסם בתימן, פרסם בחשבון היוטיוב שלו, שכולל 2.86 מיליון מנויים, שיר קומי חדש בשם "סאפינה סאפינה", או בעברית "ספינה, ספינה". השיר, שעוסק בתקיפות של המיליציה החות'ית על ספינות בים האדום, לועג לישראל ולמערב ומציג דמויות "ישראליות" בלבוש חרדי, שמתלוננות על מצוקה בעקבות תקיפות המיליציה.
(צילום: ליאור שרון)

הקליפ של "סאפינה סאפינה"

2 צפייה בגלריה
"סאפינה, סאפינה", הלהיט החדש על החות'ים תימן
"סאפינה, סאפינה", הלהיט החדש על החות'ים תימן
ה"ישראלים" בקליפ, שמוצגים באופן סטריאוטיפי ובלעג.
הדמויות בקליפ שואלות: "איפה אמריקה ובריטניה? איפה דנמרק, צרפת וגרמניה?". הדמויות ה"ישראליות" שרות בקליפ על "הספינה, הספינה, התימנים הפציצו את הספינה, הם כיתרו את האוקיינוס ההודי. גם הים התיכון בידיהם. לאן נלך, יא בנימין?". בהמשך הקליפ אחד מאותם "ישראלים" מתקשר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ומתחנן בפניו לשלוח ספינות לאזור: "איפה כל המערב?". הסרטון הציג גם דמויות של נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק.
אל-מומארי, מי שמהלל כעת את שלוחי איראן בתימן, העביר בעבר ביקורת על המתרחש במדינה עם המיליציה החות'ית, ואפילו נעצר בטענה להסתה נגד הקבוצה. האזורים בשליטת החות'ים בתימן, נציין, נמצאים במצב קשה ובעוני גדול, והקומדיה היא דרך להעברת ביקורת על המצב הקשה - גם שם.
החות'ים פרסמו שירים רבים מתחילת המלחמה. בערוצים הרשמיים שלהם מופיעים המנונים דתיים שונים ל"חיזוק רוח" של פעילי הארגון. הם אמנם תומכים בשירה, אך כנראה באופן חלקי בלבד. בערוץ אל-ערביה הסעודי פרסמו היום כי מקורות מקומיים דיווחו לערוץ שהחות'ים חטפו 15 אמנים, זמרים, טכנאי סאונד ובעלי אולמות חתונה בעקבות האיסור שהוציאו על שירה בחתונות ואירועים באזור עמראן במדינה.
ובינתיים, החות'ים הסלימו בשבועות האחרונים את הפעילות והכניסו אמצעי לחימה שונים לשימוש כמו סירת התאבדות, שבה השתמשו נגד הספינה היוונית tutor שטבעה בימים האחרונים.