ארבל יהוד נמצאת בשבי חמאס כבר יותר מתשעה חודשים, אחרי שנחטפה מביתה בניר עוז יחד עם בן זוגה אריאל קוניו. אחיה, דולב, הוגדר חטוף גם כן - עד שבחודש יוני האחרון התברר שנרצח ב-7 באוקטובר. אביהם, יחי, האשים היום בריאיון ל-ynet את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהפקרתם, ובהפקרתו של אלכס דנציג - שמשפחתו התבשרה אתמול (יום ב') שהוא נהרג בשבי.
יחי יהוד אביהם של דולב ז"ל וארבל החטופה בראיון
(צילום: ליאור שרון, מיקי שמידט)

5 צפייה בגלריה
אלכס דנציג נמצא בשבי חמאס
אלכס דנציג נמצא בשבי חמאס
"ההפקרה שלו ושל אחרים - על שמו של נתניהו". אלכס דנציג ז"ל
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
ארבל יהוד ואריאל קוניו. "אני מפחד מההפצצות של צה"ל כמו של חמאס"
5 צפייה בגלריה
 דולב יהוד ז״ל
 דולב יהוד ז״ל
דולב יהוד ז״ל
(צילום: דוברות מטה משפחות החטופים)
לדברי יהוד, "ההפקרה של דנציג ושל אחרים רשומה ללא ספק בהיסטוריה של בנימין נתניהו. לגבי ההפצצות בעזה, שאולי הם נהרגו מהן, אמרתי כבר בנובמבר לשר הביטחון יואב גלנט 'אל תמשיך את המלחמה הזאת'. אני מפחד מההפצצות של צה"ל כמו שאני מפחד מההפצצות של חמאס. זה ברור שהחטופים שנמצאים שם עלולים להיפגע כתוצאה מהפעילות הזאת. לכן, דרשתי זאת כל הזמן ובכל פורום".
שר הביטחון גלנט, כך אמר יהוד, "הסביר שרק זה מה שיביא את החמאס והעומדים בראשו למשא ומתן". הוא סיפר: "חודשיים אחרי זה שאלתי אותו, 'איפה זה עומד היום?'. כשאנחנו מסתכלים על הדרך הצבאית, צה"ל שחרר שבעה חטופים, ובדרך המשא ומתן 110 חטופים. נתניהו, שהולך לנאום מחר בקונגרס, הוא מי שהפקיר אותם למוות ועינויים וממשיך לעשות זאת. אני מצפה ממנו שבתחילת הנאום יאמר משפט אחד: 'אני מתנצל ולוקח אחריות'".
יהוד מצפה מהאמריקנים להגביר את הלחץ על נתניהו לעסקה. "ביוני שעבר נתניהו אמר בנאום שהוא 'מכיר את תוכניות חמאס' והמנהרות, והוא לא עשה כלום עם זה. לנתניהו אני אומר, ידעת ולא מנעת - אתה אשם. גם אם תתהפך ותגיד שלא ידעת, זה לא יעזור לך, אתה עדיין אשם, ואתה ממשיך להפקיר את החטופים וביניהם בתי ארבל". הוא סיפר כי אמר את אותם הדברים בפגישה שקיים עם רעיית רה"מ, שרה נתניהו, וטען כי סירב לפגישה נוספת איתה. "תשעה חודשים הם עושים רק הצגה".
5 צפייה בגלריה
יחי יהוד הורים ששני ילדיהם חטופים - ארבל ודולב
יחי יהוד הורים ששני ילדיהם חטופים - ארבל ודולב
יחי יהוד ורעייתו יעל
(צילום: דנה קופל)
יהוד התייחס גם לאלכס דנציג, שעל מותו בשבי נודע אתמול, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו בדרך לוושינגטון. "רחל ואלכס היו המשפחה המאמצת שלי בקיבוץ, הוא היה יחיד ומיוחד", אמר יהוד.
אליה, נכדתו של אלכס דנציג, כועסת על הפקרתו, לטענתה, של סבה בשבי. "סבא שלי נחטף בחיים והאמנתי שהוא יחזור בחיים. סבא שלי נרצח בשבי, ואני מאוד כועסת עכשיו, כי בעצם הפקירו אותו כל כך הרבה ויכלו להחזיר אותו בחיים", היא אמרה. "אותם אנשים שיושבים שם למעלה בכיסאות הגבוהים ומשחקים בנו כמו בובות מריונטה, מחליטים ומרשים לעצמם לא לחתום על עסקה. מבחינתי, מי שעושה את זה, הוא שותף לפשע. שכחנו את ערך החיים ומה זה להיות בני אדם".
אליה דנציג נכדתו של אלכס ז"ל בראיון
(צילום: מיקי שמידט)

עילי דוד אחיו של אביתר דוד החטוף בריאיון

5 צפייה בגלריה
משפחתו של אביתר דוד
משפחתו של אביתר דוד
עילי דוד עם אמו. משמאל: אביתר
(צילום: יאיר שגיא)
היא הוסיפה: "חמאס פרסם לפני חמישה חודשים שסבא שלי נהרג בהפצצה של חיל האוויר בחאן יונס, צה"ל עדיין חוקר את העניין הזה. הלב שלי יוצא לכל החיילים המסכנים בשטח ואני יודעת שזה לא באשמתם, אבל מי שבראש, למעלה, צריך להבין שהחטופים מפוזרים שם בכל מיני מקומות וצריכים להיות רגישים לזה. חטופים מניר עוז, מהעוטף ומנובה ממשיכים למות בשבי עקב ההפצצות, זה פשוט לא נשמע לי הגיוני".
לדבריה, "זה קודם כל קשור למרצחי החמאס, כי הם אלה שחטפו את סבא שלי. אבל מי שהמשיך להפקיר את סבא שלי בשבי, ומי שלא החזיר אותו בחיים, הוא בנימין נתניהו. לכן מבחינתי הוא משתף פעולה עם החמאס. לכן מבחינתי אותם אנשים שמתנגדים לעסקה הם שותפים לפשע".
עילי דוד, אחיו של אביתר דוד שחטוף כבר 291 ימים, התייחס לריאיונות עם אלמוג מאיר ג'אן, שתועד נחטף מהמסיבה ברעים יחד עם אביתר. "לא ידעתי שהם נחטפו יחד, ידעתי שצירפו אותם לאותו חדר ורק אחר כך הפרידו אותם, אבל מסתבר שהם ממש נחטפו האחד ליד השני כשהם מסתתרים. באיזשהו מקום, זה נתן לי גם תקווה שאביתר מצליח לשמור על חוסן בגיהינום הזה שהוא נמצא בו עכשיו", אמר בריאיון ל-ynet.
הוא סיפר כי בכל זאת הוא שומר על אופטימיות שתהיה עסקה. "אנחנו רואים סימני שבירה בצד השני, שזה משהו שלא ראינו בכלל בתשעת החודשים האחרונים. מבחינתי זה מעודד, זה אומר שהתנאים מבשילים. אחת המטרות בעמדה התקיפה של נתניהו זה גם להביא מהר יותר את שלב ב', על זה בעצם המלחמה עכשיו. שלא רק נסיים את שלב א' ונחזור ללחימה ארוכה, שימותו בה עוד חיילים, אלא בעצם לקרב כמה שיותר את החזרת הגברים הצעירים, ואולי לטשטש את הגבול בין השלבים".