שוהה בלתי חוקית מטול כרם מואשמת בתקיפה פיזית והשפלה של קשישה חולת אלצהיימר מנוף הגליל שבה טיפלה. מכתב האישום עולה כי היא נהגה לקלל את הקשישה, קראה לה "זונה, שרמוטה, נמאס לי ממך" והכתה אותה בנסיבות שונות. הפרשה נחשפה לאחר ששכנים ערניים דיווחו לרשויות על חשד להתעללות.
"ב-7.6 חייג שוטר לתחנה וסיפר ששכנים משכונת הכרמים דיווחו לו על התעללות בקשישה, בסוף שנות השבעים לחייה, המתגוררת בשכונה, על ידי המטפלת שלה", שחזרה רס"ר צליל רז, חוקרת בכירה של עבירות מין ואלימות במשפחה וכנגד חסרי ישע במרחב העמקים. בעקבות הדיווח הגיעו ניידות משטרה לביתה של הקשישה, ו"מיד כשהגיעו השוטרים הם הבחינו במטופלת שעושה סימנים של פחד מהמטפלת, שמתקרבת לכיוונה ושמה את ידיה על הראש. השוטרים עיכבו מיד את המטפלת, ובמקביל הזעיקו את בני משפחתה של הקשישה כדי שהיא לא תהיה לבד. בבדיקה מיידית השוטרים הבחינו שמדובר בתושבת טול כרם, אבל היא טענה שהיא לא זקוקה לאישורי שהייה בישראל מאחר והיא מעל לגיל 45", הוסיפה רס"ר רז.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה. גבו עדויות מהשכנים
(צילום: יריב כץ)
הקשישה המותקפת הגיעה בליווי בני משפחתה לתחנת המשטרה, ובמקביל הגיעו מספר שכנים שהיו עדים לאלימות האכזרית כדי לתת עדות. "בחקירת הקשישה, היא סיפרה לנו שהמטפלת נהגה לתקוף אותה בכל חלקי גופה בידיה במשך שהותה בדירה. לקשישה הייתה מטפלת בעבר באמצעות חברת סיעוד, ולאחר שהיא עזבה היא המליצה לבני משפחתה לשכור את שירותיה של העובדת החדשה. הבן שחי בחו"ל קיבל את ההמלצה מהעובדת הקודמת ושכר את החדשה בלי לפגוש אותה", סיפרה רס"ר רז.
לדבריה, "התיק מתבסס על עדויות שכנים שהעידו שהמטפלת נהגה להכות את הקשישה בשבוע האחרון, כשהיא כעסה עליה וכשרצתה שהיא תיכנס לבית בזמן שהקשישה שהתה במרפסת הבית. אחרי בדיקות שעשינו התברר שאין לה אישורי כניסה וכל משפחתה חיה בטול כרם, ואסור לה להיכנס. בחקירתה השלישית היא הודתה בכניסה לישראל בניגוד לחוק, אך היא מכחישה שהתעללה בקשישה".
2 צפייה בגלריה
רס"ר צליל רז חוקרת משטרת העמקים
רס"ר צליל רז חוקרת משטרת העמקים
רס"ר צליל רז. "אכזריות בלתי נתפסת"
(צילום: דוברות משטרת העמקים )
בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד סילין מעיוף, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, נכתב כי "בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, כשעבדה כמטפלת של המתלוננת והייתה אחראית עליה, היא נהגה להטיל עליה אימה בדרכים שונות, נהגה לקלל את המתלוננת, לצעוק עליה ואף להכותה. כששתיהן שהו בחצר הבית, הנאשמת ניגשה לקשישה והחלה לצעוק עליה ולדרוש שתיכנס לבית, מיד לאחר מכן תפסה את ידה של הקשישה בחוזקה ומשכה אותה בכוח לבית. יומיים לאחר מכן, כששתיהן שהו במרפסת, הנאשמת לא הייתה מרוצה מהתנהגות הקשישה, החלה לקלל אותה ולצעוק עליה, בהמשך ניגשה לקשישה ונתנה לה שתי סטירות חזקות בגופה. בהמשך, כשראתה ששכנה הבחינה במעשיה, אחזה בקשישה ומשכה אותה בכוח לביתה, שם המשיכה לצעוק עליה ולקלל אותה. למחרת, בעוד שתיהן יושבות במרפסת, צעקה המטפלת וקיללה את הקשישה, ומיד לאחר מכן ניגשה וסטרה לה שתי סטירות חזקות בגופה. הקשישה בכתה בתגובה". התיק יידון בבית המשפט השלום בנצרת. השופט דורון פורת התיר את הפרשה לפרסום לבקשת ynet.
דורון פורת נשיא בית המשפט בנצרתהשופט דורון פורת. התיר את פרסום הפרשהצילום: אתר בתי המשפט
עו"ד סוהאד אגא דחלהעו"ד סוהאד אגא דחלה. מייצגת את הנאשמתצילום: שרון צור
"מדובר במקרה עצוב של חסרת ישע, אישה חולה בדמנציה שסבלה מנחת זרועה של המטפלת שלה, במקום שהמטפלת תנהג בה ברגישות ובחמלה היא התעללה בה באכזריות בלתי נתפסת, השפילה אותה בקללות. מדובר במשפחה טובה מאוד, אנשים משכילים ונורמטיביים שכל מבוקשם היה למצוא מטפלת רגישה וטובה לאימם המבוגרת, ולצערם נתקלו באישה אלימה ואכזרית, הרוע בהתגלמותו", סיכמה החוקרת רז.
עו"ד סוהאד אגא דחלה, שמייצגת את המטפלת מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "מדובר באשה נורמטיבית לחלוטין, ללא כל עבר פלילי, שלטענתה טיפלה במסירות בקשישה ומעולם לא פגעה בה, נהפוך הוא, כיבדה אותה ושמרה על זכויותיה. אני מאמינה בבית המשפט שיקבל את גרסתה, היא לא הואשמה בהתעללות אלא במקרי תקיפה, היא שוהה במעצר רחוקה מבני משפחתה".