רנ"ג מחמוד עמרייה, גשש בעוצבת ברעם (300) בחיל הגנת הגבולות מהיישוב איבטין, נהרג מפגיעת כטב"ם הבוקר (יום שני) באזור יערה. לצידו נפצעו קצין לוחם באורח קשה ושלושה חיילים באורח קל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. הנפגעים פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
2 צפייה בגלריה
רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל
רנ"ג מחמוד עמרייה ז"ל
רנ"ג מחמוד עמרייה
הנגד שנהרג וחיילים נוספים הספיקו להיכנס ככל הנראה למכולה כשנשמעה האזעקה לפני הפגיעה. נסיבות האירוע מתוחקרות.
בסך הכול חדרו הבוקר במקביל חמישה כטב"מים מלבנון לגליל המערבי. שלושה יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל, ואחד התפוצץ ליד גשר הזיו והשנייה ביערה. במקביל, שוגרו רקטות גם לגליל העליון, וכעשר מהן התפוצצו בשטחים פתוחים באזור זרעית. בינתיים, לאורך כל שעות הבוקר צה"ל תקף בעיירות בדרום לבנון, ולפחות שני פעילי חיזבאללה חוסלו בחולא.
(צילום: מיקי שמידט )

2 צפייה בגלריה
יירוטים בנהריה
יירוטים בנהריה
נהריה, הבוקר
האזעקות הראשונות הבוקר החלו סביב השעה 06:40, בשורת יישובים בגליל העליון ובגליל המערבי - גם בכאלה שלא פונו, כמו נהריה, שם נצפו תושבים משתטחים על הדשא בהיעדר מרחב מוגן סמוך. מצה"ל נמסר כי "זוהו כמה מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, ולוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את חלקן - אך חלק מהמטרות נפלו במרחב יערה".
ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, אמר אחרי שיגור הכטב"מים כי "אלה היו מראות של קרבות אוויר. זאת מלחמה על כל המשתמע מכך, שיבוש חיים מבוקר עד בוקר. עד מתי?".
יו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' אמר בריאיון ל-ynet הבוקר כי "כתב מזמן חיים נחמן ביאליק - 'והשמש זרחה והציפור עפה, ועולם כמנהגו נוהג', אבל אנחנו לא יכולים לנרמל את המצב הזה. הבוקר התעוררנו שוב פעם, שוב, לכטב"מים שהצליחו לחצות את הגבול של מדינת ישראל, ולפחות אחד מהם פגע באזור יערה".
משתטחים על הדשא באזעקה בנהריה
דוידוביץ' המשיך ואמר כי "הסיטואציה הזאת שכלל תושבי הצפון נמצאים כל הזמן בהיכון - מה יעוללו לנו הבוקר או הלילה או בצהריים - זה לא משנה מה, חיזבאללה ונסראללה, זו סיטואציה שחייבת, לא צריכה, חייבת להיפסק. אני אומר את זה בחודשים האחרונים, זה שאנחנו במדיניות התגוננות, זה הרס הנפש, זה הרס טוטאלי. של כל המרקם האנושי פה בקו הגבול, ביישובי קו העימות, אני לא חושב, אני בטוח שהמגמה הזאת חייבת בימים הקרובים להשתנות".
הוא הסביר כי אם המצב לא ישתנה, הוא לא רואה כיצד ניתן לפתוח את שנת הלימודים בצפון: "אני לא רואה איך פותחים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, איך הורים שולחים את ילדיהם לבתי הספר בסיטואציה שמעל הראש שלהם עוברים כטב"מים, שמעל הראש שלהם יורים רקטות".
בינתיים, צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנים צבאיים של חיזבאללה בעייתא א-שעב, בית ליף וחולא שבדרום לבנון. נציין כי במהלך הלילה חיזבאללה טען שירה לעבר כוח צה"ל שניסה לחדור כביכול ללבנון - אך בצבא לא אישרו את התקרית.
במהלך הבוקר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב וחנין. מוקדם יותר תקף כאמור כלי טיס של חיל האוויר חוליית מחבלים של ארגון הטרור השיעי במרחב חולא, ולפחות שני פעילי חיזבאללה חוסלו. כמו כן הותקף משגר במרחב עייתא א-שעב בדרום לבנון.
פורסם לראשונה: 08:20, 19.08.24