רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: ריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך
(צילום: שמוליק דודפור, משה מזרחי)

מחסור בציוד, עיכובים בפתיחה והמתנה ממושכת בשמש. מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים בגילים 3 עד 12 באוכלוסייה הכללית נכנס הבוקר (ב') ליום השני, ולצד שיפור מסוים בתפעול המבצע לעומת אתמול – במוקדים רבים עדיין מתמודדים עם בעיות משמעותיות.
כך למשל, בכמה מוקדים באזור הדרום הודיע פיקוד העורף על מחסור משמעותי בציוד רפואי, חובשים שלא הגיעו עדיין למשמרת שנקבעה להם ובעיות באפליקציית הרישום לבדיקות. גם באזור המרכז - בתל אביב ובגבעתיים – לא כל החובשים הגיעו הבוקר למוקדי הבדיקות. מנגד, בחלק מהמוקדים באשקלון מערך הבדיקות פעל באופן מיטבי וללא בעיות.
אתמול, עם תחילת הבדיקות, התגלה כי עמוד הרישום לבדיקות לא עבד והחיילים נאלצו למלא באופן ידני את פרטי הנבדקים. בנוסף, זמני המתנה וצפיפות נרשמו במספר רב של מוקדי הבדיקות שמפעיל פיקוד העורף. לפי נתוני משרד הבריאות, בסך הכול נבדקו אתמול 5,294 בני אדם בבדיקות הסרולוגיות – ו-19.55% מהם נמצאו חיוביים כולל מחוסנים ומחלימים.
4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה
4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בחולון
מתחם בדיקות סרולוגיות בחולון
וכך זה נראה בחולון
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בבת ים
מתחם בדיקות סרולוגיות בבת ים
מחכים בתור בבת ים
(צילום: יריב כץ)
"המוקד שאליו הגעתי הבוקר בנתניה היה אמור להיפתח בשעה 12:00", סיפרה קלרינה, תושבת העיר. "אף אחד מהצוות לא הגיע. מזל שהאנשים פה היו נחמדים ונתנו לנו להיכנס ולהיות בתוך המזגן. באנו מוקדם, ורק ב-13:00 פתחו. מרגע שפתחו, זה עבד מצוין, אבל נאלצנו לחכות שעה ואף אחד אפילו לא חשב להתנצל.
"לאחר מכן נאמר לנו שבעצם זה מראש היה אמור להיפתח ב-13:00 למרות שבהודעה שקיבלנו כתוב במפורש שזה מתחיל ב-12:00. כבר בשעה הזה היו שם 30 הורים ובהמשך הצטברו עוד. כרגע נראה שכל אנשי הצוות הגיעו, אבל הם צריכים להסתנכרן על פרסום השעות".

4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה : כתוב שמתחיל ב 12:00 אבל נפתח רק ב 13:00
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה : כתוב שמתחיל ב 12:00 אבל נפתח רק ב 13:00
נתניה: פורסם שנפתח ב-12:00, אבל התחיל ב-13:00
גורם שקשור בהפעלת המוקדים בעיר תל אביב-יפו סיפר: "עדיין אין מספיק צוותים ועמדות, אבל לפחות האפליקציה עובדת. בנוסף, גם היום אין מספיק עמדות".
באשקלון פעל כאמור הבוקר המערך באופן תקין. "הגעתי חצי שעה לפני הפתיחה", סיפרה תושבת העיר שפקדה עם ילדיה את אחד המוקדים. "כשהגעתי היו עוד הורים במקום, אבל זה רץ מאוד מהר. ברגע שהמוקד נפתח, המתנתי כ-10 דקות, אבל הייתי בין הראשונים. התור היה מסודר וכל העמדות היו מאוישות עם חושבים. המוקד נפתח ב-11:00 וכעבור 20 דקות כבר היינו בחוץ. כרגע אנחנו בעיקר ממתינים לתוצאות שעוד לא התקבלו".
מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.