2 במאי. אמיליה רובו (57), אם לשניים וסבתא לארבעה נכדים, הסתובבה עם חברה בפארק הראשונים במגדל העמק. לפתע הגיח לעברה צעיר בן 18 מקריית ביאליק, וחטף מידיה את תיקה. רובו התעשתה, הסתערה על השודד, ונאבקה בו במשך דקות עד שהצליחה לחלץ ממנו את הטלפון הנייד שלה עמוס הזיכרונות מבעלה המנוח. "לא ויתרתי לו", סיפרה רובו. תיעוד העימות בין השניים - בפתח הכתבה.
שודד התנפל על סבתא במגדל העמק ושדד ממנה תיק

"הייתי עם חברה בפארק, פתאום הגיע בחור ושאל מה השעה", שחזרה רובו. "אני לא יודעת טוב עברית והראיתי לו את השעון שלי, ואז הוא הגיח, חטף לי את התיק ונמלט. התחלתי לרדוף אחריו עד שהשגתי אותו אחרי כמה מטרים, ואז התחלתי להיאבק בו כדי להחזיר לעצמי את התיק שהוא חטף לי. רצתי בכיוונו כשאני מלאה אדרנלין כי בתיק היה הטלפון הנייד שלי, שיש בו תמונות של בעלי המנוח ושל ילדיי ונכדיי. רק בגלל זה נלחמתי ונאבקתי בו, כל החיים שלי בטלפון הזה, כל הצילומים של המשפחה שאני שומרת שנים נמצאים שם".
היא סיפרה עוד: "בהיאבקות איתו הוא הפיל אותי ונחבלתי קשה באספלט, סבלתי מהכאבים הקשים. הוא ניצל את זה שנפלתי והוא אסף את מה שנפל מהתיק שלי ולקח את הארנק, היו בו אולי 60 שקלים וכרטיסים שונים, אבל העיקר שהחזרתי לעצמי את הטלפון הנייד".
1 צפייה בגלריה
שודד התנפל על סבתא במגדל העמק ושדד ממנה תיק
שודד התנפל על סבתא במגדל העמק ושדד ממנה תיק
המאבק בין השודד לסבתא
רב-פקד שרבל אסמיר, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת מגדל העמק, סיפר: "קיבלנו תלונה מאזרח שדיווח למוקד 100 על שוד שראה בפארק הראשונים. מיד יצא צוות של שוטרי סיור ובלשים שהתחילו לסרוק את השטח ולאסוף ראיות. תפסנו מספר מצלמות שמתעדות את האירוע ואת מסלול בריחתו של השודד, ויחד עם עדותה של הקורבן הבנו שהוא ניגש אליה ושאל מה השעה, והיא לא הבינה והציגה לו את השעון שעל ידה".
פקד שרבל אסמיר, ראש משרד חקירות במרחב העמקיםרפ"ק שרבל אסמירצילום: עידו ארז
עו"ד לואי אלמן מייצג את השודדעו"ד לואי אלמן
רפ"ק אסמיר אמר עוד: "הוא ניצל זאת וחטף ממנה את התיק וברח. היא לא ויתרה והתחילה לרדוף אחרי והשיגה אותו. היא נאבקה בו בנחישות, כשהוא חובט בה והיא סופגת מכות קשות ממנו במהלך המאבק. הוא ברח עם הארנק שלה ונמלט, נפלו לו כמה דברים כולל המצית שלו, והצלחנו להפיק DNA ממנו וכך הגענו עליו. לאחר שקיבלנו אותו את התוצאות עצרנו אותו כי הוא היה עצור על תיק נוסף. הוא מכחיש קשר לאירוע".
עו"ד תהילה ברנס מפרקליטות מחוז צפון הגישה נגד הצעיר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת בגין שוד ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. עו"ד לואי אלמן, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית בצפון, מסר בתגובה: "מדובר בצעיר שכופר לחלוטין בכתב האישום, נגיב על הפרשה בבית המשפט".