תפילות יום השישי במתחם הר הבית
(צילום: רויטרס)

תפילות יום השישי השני של הרמדאן במתחם הר הבית שוב עברו בשקט יחסי, מלבד מספר אירועים נקודתיים שנרשמו. עם סיום התפילו התקבצו עשרות מתפללים שקראו קריאות לאומניות והניפו דגלים של ארגוני הטרור חמאס וגוב האריות, ארבעה מהם נעצרו. לתפילות היום (שישי), הגיעו יותר מ-100 אלף פלסטינים, חלקם תושבי יהודה ושומרון שעברו במהלך היום במעברים השונים. החג החל כזכור בעיצומו של גל טרור קטלני, והכוננות בקרב כוחות הביטחון נשארת גבוהה כל העת.
מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ערכו בשעות הבוקר הערכת מצב מיוחדת באזור, ומשעות הבוקר נפרסו בבירה יותר מ-2,000 שוטרים במטרה למנוע הפרות סדר. ארבעת העצורים הועברו להמשך חקירה במפקדה המיוחדת שהוקמה במחוז ירושלים כחלק מהיערכותה לחודש הרמדאן. בשעות הבוקר המוקדמות איתר כוח משטרה שסייר במקום תיק, בסמוך לשער האריות, ובו נמצאו סרטי ראש ודגלים נוספים של חמאס.
6 צפייה בגלריה
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי הבר הבית
ארבעה נעצרו בחשד להנפת דגלים של ארגוני טרור. רעולי פנים עם דגלי חמאס
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי בהר הבית. שוב עברו בשקט יחסי
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
פלסטינים במחסום בבית לחם
פלסטינים במחסום בבית לחם
פלסטינים במעבר רחל. יותר מ-100 אלף חצו את המעברים השונים
(צילום: רויטרס)
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר בסיום הערכת המצב שקיים בשעות הבוקר: "אנחנו בשבוע השני של חודש הרמדאן, שהחל באופן שקט יחסית לנוכח הטיפול המקצועי של מחוז ירושלים וכל כל השותפים שלנו ובפרט מג"ב, שב"כ וצה"ל. ההיערכות המבצעית נותנת מענה אפקטיבי לכלל האיומים והתרחישים השונים. בהקשר זה חשוב לשמר על מוכנות ודריכות מבצעית של השוטרים, בפרט בנקודות החיכוך. הטיפול בחריגים חייב להמשיך ולהיות נקודתי, מקצועי וממוקד".
לדבריו, "גם הנושא התודעתי חייב להיות מטופל היטב ביחס לאירועי הסתה וביחס לפרסומים כוזבים ושמועות. צריך להמשיך בהיערכות המבצעית החכמה, ולשמר את המצב הקיים בשטח ככל שניתן".
פעילות כוחות המשטרה ומג"ב בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)

6 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
"רואים בעיקר אווירת חג ושיתוף פעולה". שבתאי ותורג'מן
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי הבר הבית
תפילות יום השישי הבר הבית
(צילום: רויטרס)
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הודה לכל המפקדים והשוטרים - וכן לשותפים של המשטרה בצה"ל ובשב"כ: "כולם פועלים בשילוביות מלאה, לא רק ביום שישי אלא במהלך כל השבוע מאז תחילת הרמדאן. המסירות של השוטרים מאפשרת לנו להצליח בביצוע המשימה. מאז תחילת הרמדאן, ראינו בעיקר את אווירת החג, כולל שיתוף פעולה של הציבור, ובהתאם גם יותר אנשים מגיעים לעיר העתיקה ולהר הבית ביחס לשנים קודמות".
"אנו פועלים לאפשר את חופש התנועה והפולחן במספר מעגלי היערכות, ממעברי עוטף ירושלים ועד העיר העתיקה והר הבית. לצד זאת, יש לא מעט טיפול שמתבצע במחוללי הסתה ברשתות החברתיות, וההיערכות המבצעית המשמעותית הכוללת מאמץ משולב לסיכול פיגועים חבלניים, תימשך כל העת בכל הצירים והכלים שיש לנו".
כאמור, רבבות של פלסטינים חצו במהלך היום במעברים, רובם כדי להגיע לתפילות השישי בהר הבית. מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, הגיע היום לסיור במעבר קלנדיה ומעבר רחל ביהודה ושומרון, וקיים הערכת מצב בחפ"ק המבצעי, במסגרתה הוצגו לו עיקרי המאמצים ופריסת הכוחות.