אליהו סויסה, בן 41 מבני ברק, הוסגר אתמול (שלישי) מרומניה לישראל, שש שנים אחרי שהוגש נגדו כתב אישום והוא נמלט מהארץ. סויסה נאשם בעבירות מין בשלוש נשים, והסגרתו לישראל הגיעה לאחר בקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום בקשה לחידוש ההליכים המשפטיים נגדו.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
תושב בני ברק הוסגר מרומניה לישראל לאחר שהואשם בעבירות מין לפני כשש שנים ונמלט. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשנת 2017 הוגש נגד סויסה כתב אישום בגין עבירות מין חמורות שביצע בשלוש מתלוננות, ובהמשך התקיים דיון לטובת הקראתו בפני הנאשם, אך הוא לא התייצב בבית המשפט. הוא נעדר גם מהדיון השני שנקבע כשבועיים לאחר מכן, וגם מהדיון השלישי. לאחר שלא התייצב לשלושת הדיונים שנקבעו התברר כי סויסה עזב את הארץ, וההליכים המשפטיים נגדו הושהו עד לאיתורו והבאתו לדין.
בינואר האחרון הוא אותר ברומניה, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה העבירה בקשה למעצר זמני. הוא נעצר ברומניה ולאחר מכן הוגשה בקשה להסגרתו לישראל, באמצעות עו"ד ג'ני קרמנייב. התובעת עו"ד שרון הר ציון הגישה היום בקשה לחידוש ההליכים המשפטיים נגדו, ובמקביל בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
בבקשת המעצר צוין כי "המשיב הוסגר לישראל בחלוף שש שנים, שבהן שהה בחו"ל בכמה מדינות, חלקן כאלו שאין לישראל הסכמי הסגרה איתן, מה שהכביד על איתורו. הוא הראה במעשיו ובבריחתו הממושכת כי ביכולתו, הכלכלית והטכנית, לשהות מחוץ למדינה פרק זמן ממושך, ובדרך זאת לסכל את האפשרות לקיים משפטו. המשיב הוכיח כי הוא מוכן לשלם מחיר אישי וכלכלי כבד כדי להתחמק ממשפט כשברח עם אשתו ועם ילדיו ונדד ממדינה למדינה רק כדי לא לעמוד למשפט".