מכתב דחוף שנשלח מטעם מעל ל-200 ראשי רשויות מקומיות לראש הממשלה בנימין נתניהו נוקב בשורה של דרישות ממשרדי הממשלה השונים וקוראים להם לפעול ולטפל בצורכי הביטחון של כל רשות למען האזרחים בהיקף של כמיליארד שקל.
ראיון עם חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי
(צילום: חגי דקל)

המכתב נשלח מטעמו של יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, שהתייחס ב-ynet Live למצב הנתון ברשויות, והביע תסכול מחוסר הסיוע של משרדי הממשלה בתקצוב ובביצוע פעולות הכרחיות בנושא הביטחון - כל זאת בעקבות פרוץ מלחמת חרבות ברזל לפני מעט יותר משלושה חודשים.
"תושבי מדינת ישראל איבדו את הביטחון האישי שלהם ואנחנו עדים לזה ברחבי הארץ ולא רק בעוטף", הוא אמר הבוקר (שלישי). "אני חושב שאחד הדברים המרכזיים והחשובים שלנו זה להחזיר את תחושת הביטחון האישי".
הכותרת
המלחמה בחמאס עוברת לזירה המשפטית
26:27
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס ובנימין נתניהו
חיים ביבס ובנימין נתניהו
חיים ביבס ובנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי, רויטרס)
ביבס המשיך: "לא מבינים את הצרכים שלנו כבר הרבה מאוד זמן, זה לא מהיום. ב-7 באוקטובר השלטון המקומי היה מהראשונים להתאושש כמו בהרבה אירועים קודמים. אנחנו מסתכלים צעד אחד קדימה וכבר עושים חושבים ביום שאחרי למען החזרת המשק. חלק גדול מהעלויות אנחנו ספגנו. רק אחרי צעקה מאוד גדולה שלנו המדינה נכנסה לאירוע - לקח לה למעלה מחודש וחצי מפרוץ המלחמה כדי להעביר משאבים".
אתה אומר "הם לא מבינים את הצרכים, אנחנו היינו ראשונים להבין". מי זה הם? "אני אגיד לך את זה בצורה ברורה, הממשלה ומשרדי הממשלה. הם לא יודעים לנהל שום אירוע ברמת התושבים. היחידים שיודעים לנהל את זה הם השלטון המקומי ופיקוד העורף. ולכן אנחנו דורשים גיבוי מלא של סיירות לכלל הרשויות.
"עד שזה יקרה אנחנו ממשיכים לעשות הכול כדי לתת לאזרחים את מקסימום הביטחון, כולל בכיתות כוננות. חלק גדול מכך זה מהתקציב שלנו. לצד זה אנחנו אומרים בצורה מאוד ברורה, לא תהיה פה חזרה של המשק מבלי להעמיד את הביטחון האישי ואת החוסן. אם לא תהיה פה התייחסות רצינית, אנחנו לא נהיה שם".