בישראל ממשיכים לעקוב מקרוב אחר האפשרות שחיזבאללה יגיב בעוצמה על חיסול בכיר הארגון פואד שוכר בדאחייה של ביירות, אבל בינתיים ארגון הטרור השיעי ממשיך לטווח את יישובי הצפון: ק-30 שיגורים נורו בצהריים (שישי) בשני מטחים לאזור קריית שמונה וסביבתה. כמה מהרקטות יורטו, אחת מהן פגעה ישירות במבנה בעיר. בכל המקרים לא דווח על נפגעים בגוף. בסרטונים מהזירות השונות נראים רגעי הפיצוץ בעיר מבלי שקדמה להם אזעקה.
תיעוד: פגיעה ישירה בקריית שמונה
(צילום: דודו ויצמן)

עדיין לא ברור אם הטיל שפגע ישירות במבנה בקריית שמונה הוא מדגם פלאק או בורקאן. "חמש שניות לפני עברתי שם עם האוטו, עמדתי ברמזור ונסעתי באדום מרוב פחד", סיפר תושב קריית שמונה דודו ויצמן. "תסלחו לי, אבל אנחנו שאננים. אם לא ניתן מכה מקדימה, אנחנו נאכל פה חרא".
תושב אחר אמר: לא הייתה אזעקה. פשוט שמענו פיצוץ אדיר, פיצוץ חזק, וראינו את פטריית העשן הגבוהה עולה בתוך רגע". תושב נוסף העריך שמדובר בפגיעת טיל בורקאן שנושא מאות קילוגרמים של חומר נפץ. לדבריו, "זה מטורף, הטיל הזה עוד יפרק את העיר".
1 צפייה בגלריה
מטח לקריית שמונה
מטח לקריית שמונה
תיעוד הפגיעה הישירה בקריית שמונה
(צילום: דודו ויצמן)
יירוטים מעל קריית שמונה
(צילום: יהושוע אוחנה)

תיעוד מחיסול מחבלים בא-נקורה על ידי אוגדה 146
(צילום: דובר צה"ל)

בשעות הבוקר הופעלו אזעקות במטולה ובכפר יובל, וכעבור זמן קצר דווח כי לפחות ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור. לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק.
מהצד השני של הגבול דווח כי שני בני אדם נהרגו בתקיפת כטב"ם בעיירה א-נאקורה שבדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי כוח של אוגדה 146 זיהה שני מחבלי חיזבאללה יוצאים ממבנה צבאי של ארגון הטרור השיעי, וזמן קצר לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבלים.
בנוסף, רשת "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה בכמה כפרים ועיירות בדרום לבנון. שגרירות ארה"ב בביירות הזהירה את האמריקנים שבחרו לא לעזוב את לבנון חרף ההתרעות הקודמות - וקראה להם "להכין תוכנית לחירום ולמצוא מקלט לפרק זמן ממושך".