תשעה חודשים לאחר שנחשפה ב-ynet פרשת הטבעת מגן דוד על פניו של עצור ממזרח ירושלים, במחלקה לחקירת שוטרים הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד 7 שוטרים שהיו מעורבים בתקרית החריגה, שאף זכתה לסיקור בינלאומי.
1 צפייה בגלריה
א' תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
א' תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
תיעוד הפציעה בפניו של החשוד
הפרשה החלה במחצית השנייה של שנת 2023, כאשר כוח משטרתי שמנה יותר מ-16 שוטרים פשט על ביתו של תושב מזרח ירושלים שנחשד בעבירות של סחר בסמים. החשוד הובא לדיון הארכת מעצרו עם פציעה בפניו, והוא טען כי במהלך מעצרו שוטרים הכו אותו בהיותו אזוק ועל פניו הוטבע סימן של מגן דוד. עם פרסום הפרטים, במשטרה הכחישו את הדברים וטענו כי הסימן נוצר "משרוכים של נעל".
למרות שהיה מדובר במעצר מתכונן שבמסגרתו השתתפו כאמור לפחות16 שוטרים, המשטרה הודתה כי בשל "תקלה", מצלמות הגוף שלהם לא תיעדו את האירוע. במסגרת חקירת מח"ש נחקרו ומסרו עדויות שוטרים רבים, והמתלונן אף נשלח לבדיקה חריגה במכון לרפואה משפטית, על מנת לגבש ראיות שיבססו את הטענה להטבעת מגן הדוד על לחיו.
עו"ד ודים שוב, הסנגור הציבורי המחוזי מחוז ירושלים, מסר כי "על פניו מדובר באירוע אלימות חמור כלפי עצור. ליווינו את הליך הגשת התלונה ופנינו למח"ש בדרישה חד-משמעית לבצע בירור מעמיק של הפרשה. אנו מברכים על החלטת מח"ש, ורואים חשיבות בטיפול מערכתי במיגור תופעת האלימות המשטרתית".