4 צפייה בגלריה
אמא של ראש הממשלה נפתלי בנט מתחסנת בפעם השלישית
אמא של ראש הממשלה נפתלי בנט מתחסנת בפעם השלישית
בנט ואמו מירנה
(צילום: שמיר אלבז)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ניצח היום (רביעי) בתביעת הדיבה שהגיש נגד הרב רונן שאולוב, שהתנצל על "דברים שקריים" שפרסם ויפצה כספית את בנט ואמו. בתביעה טען בנט שהרב הוציא את דיבת אביו ג'יימס כשטען שיהדותו מוטלת בספק, ואת דיבת אמו מירנה כשטען שאינה יהודיה - ולכן לשיטתו של הרב הוא עצמו אינו יהודי.
כחלק מהסכם פשרה בין הצדדים התנצל הרב שאולוב בפני בנט ואמו, שנכחו בדיון היום בבית משפט השלום בתל אביב: "לאחר בדיקה, אני מבקש להדגיש כי דברים אלו שקריים. אני מצטער שאמרתי את הדברים ומתנצל מעומק ליבי בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם". בית המשפט יפסוק בשאלת הפיצוי לאחר הטיעונים.
4 צפייה בגלריה
מתוך הטלגרם של בנט
מתוך הטלגרם של בנט
תמונה שהפיץ בנט מתוך דברים שנשא הרב
(מתוך טלגרם)
בנט תבע מיליון שקלים משאולוב, רב מרמלה, בגין לשון הרע. לפי כתב התביעה, "במהלך כהונת בנט ספג ראש הממשלה דאז מתקפה חסרת תקדים, לעיתים בלשון ביבים, כדי לפגוע בו ולקעקע את מעמדו הציבורי. אחד השקרים, כך נטען, היה כי אמו של בנט נולדה כגויה ועברה 'גיור רפורמי' ולכן בנט לא יהודי. שאולוב, נטען, היה שותף אקטיבי בהפצת השקר. הוא מתואר כראש ארגון "אמונתך בלילות" ש"עוסק בהפצת תכנים יהודיים תורניים וקירוב יהודים בארץ ובעולם ליהדות".
בתביעה נטען שפעילותו האמיתית של הנתבע "רחוקה מקירוב ויש בה שנאה, הסתה ופלגנות". עוד נטען כי הוא כינה את בנט "ירובעם בן נבט" ו"בן להורים רפורמים", ואמר שראש הממשלה לשעבר "מכר את המדינה לגויים" וש"חלומו להכחיד את דת ישראל האורתודוקסית". עוד הוא אמר כאמור שבנט אינו יהודי, וכינה אותו בעוד שורת כינויי גנאי שעלו לערוץ היוטיוב של הנתבע מול עשרות אלפי עוקבים. בשיעור אחד הרב "ביקש להתנצל" שהשווה בין בנט לכלב, אך טען כי הוא מתנצל בפני הכלב.
4 צפייה בגלריה
מתוך הטלגרם של בנט
מתוך הטלגרם של בנט
השלמה אוטומטית בגוגל בעקבות הפרסום השקרי
(מתוך טלגרם)
בדיון היום הסכים כאמור שאולוב להתנצל על הפרסומים בהסכם פשרה בין הצדדים. "במהלך שנת 2022 פרסמתי נגד ראש הממשלה לשעבר, מר נפתלי בנט, ונגד אמו, גב' מירנה בנט, מידע אותו קיבלתי מאחר, שהתברר כלא נכון - כאילו יהדותם של אביו המנוח של מר בנט, מר ג'ים בנט, ושל אמו מוטלת בספק. לאחר בדיקה, אני מבקש להדגיש כי דברים אלה שקריים. דברים אלו שנאמרו על ידי הגיעו לתפוצה רחבה. אני מצטער שאמרתי את הדברים הללו ומתנצל מעומק ליבי בפני משפחת בנט על עוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות פרסום זה".
בנט טען בתביעה כי הדרשה עליה חזר הרב שאולוב שבוע אחר שבוע "מהולה בכינויים וקללות מזעזעים", שנועדו לפגוע בו ובמשפחתו. הוא הוסיף כי ה"דרשה" של הרב "הצליחה" בגדול, וזכתה להפצה נרחבת ובלפחות 700 אלף צפיות בערוצים השונים. לפי בנט, "השקר הזה תפס אחיזה עמוקה בקרב ציבור גדול".
4 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
יתרום את סכום הפיצוי. בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
עוד טען ראש הממשלה לשעבר כי אמו קיבלה פניות רבות במהלך השנה החולפת ביחס לספקות לגבי יהדותה, ושהדבר גרם לה צער עמוק וכאב. הוא הוסיף כי אמו עמדה חסרת אונים מול השקר, שהופץ ברשתות החברתיות, וציין כי המשפחות של סבו וסבתו - הוריה של אמו - הן יהודיות מדורי דורות, ואף נרצחו בשואה בשל יהדותן.
הנציגים של יש עתיד להידברות אצל הנשיא: עו"ד עודד גזית, נעמה שולץ, קארין אלהרר ואורנה ברביבאיעו"ד עודד גזית
בנט יוצג בתביעה על ידי משרד עורכי דין גזית-בקל, והרב שאולוב על-ידי עו"ד חיים גרינברג. עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל מסרו: "חשוב שמבית המשפט יוצא מסר ברור של חוסר נכונות להשלים עם הפצת שקרים, ובאופן ספציפי - שהטענות כאילו מר בנט הוא לא יהודי הן שקר מוחלט. מר בנט כבר הצהיר בעבר שאת הפיצוי שיתקבל הוא יעביר לתרומה".
זוהי אינה התביעה הראשונה שהגיש בנט נגד גורמים בעקבות "שקרים והכפשות" נגדו. בדצמבר הוא הגיש תביעה על סך 500 אלף שקל נגד פעיל הימין יגאל מלכה, בעקבות מה שהגדיר הפצת שקרים סדרתית נגדו - כחלק מקמפיין שפתח נגד "מכונת הרעל" שהפיצה לדבריו שקרים נגדו בזמן כהונתו.
בינואר הוא הגיש תביעת לשון הרע על סך 1.5 מיליון שקלים נגד תושיה אשכול שלום, פעילת ליכוד תושבת חדרה. בכתב התביעה נכתב כי "הנתבעת קראה לאלימות נגד בנט ומשפחתו, הפיצה שנאה והרעילה את השיח". בין השאר היא כתבה לטענתו: "שאלוהים ישרוף את הילדים שלך" ו"אינשאללה שהבן שלך יירצח".