בממשלה התכוונו להצביע על הארכת מתווה הפינוי של תושבי הצפון בארבעה שבועות בלבד, אך ברגע האחרון שינה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את המתווה והארכת הפינוי תימשך עד סוף שנת 2024. כך נודע היום (שני) ל-ynet. בעקבות ההחלטה, המפונים יקבלו עד סוף דצמבר גם את מענקי חלף האבטלה ועידוד תעסוקה.
"העתיד לוט בערפל". נפילות בקריית שמונה
(צילום: אייל ביטון, שרית פלר)

1 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה במחסני העירייה של קריית שמונה
פגיעה ישירה במחסני העירייה של קריית שמונה
שטרן: "דרושה לנו לפחות חצי שנה של הכנות". פגיעה במחסני העירייה
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
לפני שסמוטריץ' הודיע על שינוי המתווה, הביעו תושבים בצפון זעם על ההחלטה המקוממת להאריך את הפינוי בארבעה שבועות בלבד. "למה ממשיכים להתעלל בנו, ומסרבים לגלות מעט אנושיות ולתת לנו ודאות?", תהה הבוקר רפאל סלאב, מפונה מקריית שמונה ומראשי מטה התושבים "נלחמים על הצפון".
לדבריו, "אם עד עכשיו התירוץ היה שלא רוצים לתת לנסראללה מידע מתי בכוונתנו לתקוף ולהחזיר את הביטחון, נסראללה כבר לא קיים וכוחות הצבא שעלו צפונה לא משאירים עוד ספק. אבל גם עכשיו העתיד שלנו לוט בערפל".
אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה, הסביר הבוקר כי "דרושה לנו לפחות חצי שנה של הכנות לפני שבכלל התושב הראשון ידרוך בשערי העיר, בהנחה ובכלל יהיה לנו כוח אדם ומי שמוכן להכין את העיר לבואם תחת אש". לדבריו, "אני כבר לא מדבר על הפיצוי הדרוש לכל התושבים עצמם כדי לפצות על הנזק ותשתיות הבתים".
גם בחודש שעבר האריכה הממשלה את מתווה הפינוי בארבעה שבועות בלבד, אך ההסלמה המשמעותית בין ישראל לחיזבאללה מעלה סימני שאלה רבים נוספים לגבי מועד החזרה של תושבי הצפון לבתיהם.