ח"כ סימון דוידסון מיש עתיד: "הבריכות מוחרגות מהתו הירוק"
(צילום: גיל נחושתן, אורן אהרוני)

"מלחמת חורמה בוועדת החוקה": אף שהתו הירוק המורחב שייכנס לתוקף ביום רביעי הבא אמור לחול גם על בריכות השחייה, ח"כ סימון דוידסון מסיעת יש עתיד, ששימש לפני כניסתו לכנסת יו"ר איגוד השחייה בישראל, נשמע בשיחה מוקלטת שהגיעה לידי ynet כשהוא אומר לחברי האיגוד שבריכות השחייה לא נכללות בתו הירוק, ושהוא יילחם כדי להחריגן מהתו הירוק בוועדת החוקה שבה הוא חבר.
"חברים, אני מבקש, אני נמצא פה גם בשבילכם", נשמע דוידסון בשיחה. "אתם מעלים כל מיני ספקולציות לא נכונות. הבריכות מוחרגות מהתו הירוק. לא סגרו את הבריכות ולא מחייבים בתו ירוק על בריכות, הבריכות פועלות כרגיל, כרגיל. אין שום הנחייה אחרת. אני יושב בוועדת חוקה. זה יגיע אלינו שבוע הבא. מבטיח להילחם מלחמת חורמה על זה. אין שום הצדקה לסגור בריכות שחייה בקיץ, גם בחורף לא, שום הצדקה כזאת".
1 צפייה בגלריה
סימון דוידסון
סימון דוידסון
דוידסון. "אבקש לדאוג שהספורטאים ימשיכו להתאמן"
(צילום: דוברות יש עתיד)
דוידסון הוא חבר כנסת טרי. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע הוא הוצב במקום ה-22 ברשימת יש עתיד לכנסת ולא נכנס לכנסת, אולם לאחר התפטרות סגן שר החוץ עידן רול במסגרת החוק הנורווגי, הוא הושבע לכנסת בחודש שעבר.
זו לא הפעם הראשונה שמתנהל קרב על פתיחת בריכות השחייה במסגרת מגפת הקורונה. לפני כשנה ועדת הקורונה שדנה בתקנות שעליהן החליטה הממשלה הפכה את ההחלטה ואישרה את פתיחת חדרי הכושר והבריכות המקורות והלא-מקורות, בניגוד לעמדת ראש הממשלה ושר הבריאות, שהודיעו כי החליטו לפתוח את בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה בהן. בעקבות תמיכתה של יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון, בליכוד קראו להדיחה מתפקידה - אך בכחול לבן התנגדו, ובליכוד החליטו להשעותה בלבד.
מטעמו של ח"כ דוידסון נמסר בתגובה: "אני אבקש להחריג את בריכות השחייה שנמצאות באוויר הפתוח ולדאוג לכך שהספורטאים ימשיכו להתאמן".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת הקבינט התקנות שיובאו לאישור הקבינט במשאל יכללו חובת תו ירוק גם בבריכות שחייה וקאנטרי קלאב".
מטעם סיעת יש עתיד לא נמסרה תגובה.