בר שמאי והאחיות של שלו אפללו מתייחסים להחלטת השחרור למעצר בית
(צילום: לירן לוי)

שלושה מארבעת החשודים במעורבות ברצח הנער שלו אפללו (16) בספטמבר בשנה שעברה שוחררו למעצר בית. כך החליטה היום (שלישי) המשטרה בתום התייעצות עם הפרקליטות. השלושה ששוחררו הם יצחק לוריא בן דוד, נער שאסור לפרסם את שמו, ובר שמאי שישב ליד הנהג החשוד בדריסה, חן זיו, שנשאר מאחורי סורג ובריח.
גורם שמעורב בחקירה אמר: "השלושה שוחררה בתנאים מגבילים. כל הזמן מבוצעות הערכות מצב יחד עם הפרקליטות. בהתייעצויות איתם הוחלט לשחרר אותם".
1 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
שלו אפללו וזירת הדריסה בתל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
פרקליטי שלושת החשודים ששוחררו לבתיהם הביעו סיפוק מההחלטה. עו"ד ג'ורג' חילו, פרקליטו של שמאי, אמר: "ההר הוליד עכבר. רק חבל שהמשטרה דאגה לייצר כותרות במקום לחקור את האמת מאחורי הפרשה הזאת".
שמאי עצמו אמר לאחר שחרורו: "המעצר היה קשה וזה פגע בי, והנה בסוף האמת יצאה לאור. לא היה כלום, זאת תאונת דרכים. לא האמנתי שהמשטרה תבוא ותעצור אותי, אני לא יודע מאיפה הם הביאו את מה שמייחסים לי".
עורכי הדין טל ליטן ואליקה לוין, שמייצגים את לוריא בן דוד ואת הנער שאת שמו אסור לפרסם, מסרו: "אנחנו קוראים בתקשורת שהחקירה במבוי סתום אבל אנחנו אומרים למשטרה שהחקירה בקריסה בדיוק כפי שטענו בהתחלה. ראוי שהיחידה החוקרת תתנצל בפני החשודים ומשפחת המנוח".

"אנחנו כמשפחה הרוסים ושבורים"

רותם, אחותו של שלו, אמרה בתגובה: "אני עדיין בהלם, אין לנו מה להגיד. חשבנו שיהיה צדק. אף אחד לא מדבר איתנו, בהכול אנחנו ניזונים מהתקשורת. באיזה עולם אנחנו צריכים להתעדכן מ-ynet שמשחררים חשודים ברצח של אח שלי?". רק אחרי פרסום הפרטים, אחת מבני המשפחה קיבלה פרטים על שחרור החשודים לבתיהם מראש צוות החקירה רב-פקד חגי סטול.
טליה, אחותו התאומה של שלו שהגיעה עם רותם לתחנת המשטרה, אמרה: "אני מרגישה מאוכזבת, מרגישה שהשלו אותי עד עכשיו שהם כאילו ניפחו וניפחו וברגע האמת לא הראו הוכחות. אני באמת מקווה שאם יש להם ראיות, שיגישו כתב אישום, כי אנחנו כמשפחה הרוסים ושבורים ואין לנו כבר כוח להתעסק עם זה".
האחות רותם הוסיפה: "אנחנו מאוכזבות ומאוד מקוות שהצדק של אחד שלנו ייצא בסופו של דבר כי כואב לנו. אנחנו לא ישנות בלילות, חושבות איך ולמה זה קרה".
אחותו של שלו אפללו: את אח שלי אי אפשר להחזיר, והרוצחים מסתובבים בחוץ
(צילום: טל אזולאי)

שמאי ולוריא בן דוד, שניים מהחשודים בתיק שנחקר תחילה כתאונת דרכים, הובאו אתמול לדיון בהארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום בתל אביב. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של שמאי ולוריא בן דוד בשמונה ימים, אולם בית המשפט קבע כי הם יישארו מאחורי סורג ובריח עד מחר.
נציג המשטרה בדיון, רס"ב ישראל סיואונוב, תיאר את החשוד בדיון שנערך אתמול כ"מניפולטיבי מאוד. הוא משקר בחקירותיו ובאותה נשימה ממזער את מעורבותו". סיואונוב אמר עוד כי "מדובר בחקירה לא פשוטה ובמעורבים לא פשוטים. החשוד נחקר מספר רב של פעמים והחקירה מתקדמת יפה, אך שמאי שיקר כבר מחקירתו הראשונה".
נציג המשטרה הוסיף: "לאורך כל הדרך הוא חזר על אותה הגרסה וצמצם את חלקו במעשים. ביום ראשון, לאחר שקיבל ייעוץ משפטי ולאחר שככל הנראה נחשף לכלל הראיות מחבריו לתא, הוא מסר גרסה נוספת שאף היא שקרית. ביום ראשון הוא יישר קו, וזו בדיוק עדות כבושה. אמורות להתבצע פעולות כדי לאשש או לשלול חלק מהדברים".
למרות הדברים שהטיח אתמול נציג המשטרה כלפי שמאי, היום הוחלט כאמור לבקש לשחרר אותו ועוד שני חשודים למעצר בית.
משפחתו של שלו אפללו מחוץ לדיון בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)

בשבוע שעבר פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי גרסתו של שמאי כי ישב ליד הנהג וישן נסתרה כבר בראשית החקירה על-ידי חשוד אחר, שאמר כי "בר ראה את הכול". בדיון הקודם בעניינם של החשודים במעורבות ברצח אפללו, עלה כי היחידה החוקרת חדרה לטלפונים שלהם, ובמסגרת החקירה הוטחו בפניהם "ראיות הקשורות גם לכך".
בדיון אתמול נחשף כי מדובר בשיחת טלפון בין שמאי לבין לוריא בן דוד, שהמשטרה האזינה לה "כמה שניות לפני האירוע". במסגרת השיחה, בן דוד "תזמן את דריסתו של שלו, וגם תיאם את המיקומים".
אפללו נדרס למוות בספטמבר בשנה שעבר ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הדורס, החייל חן זיו, נעצר אחרי שנסע ללא רישיון. באחרונה חלה התפתחות בחקירה ועלה חשד שהדריסה של הנער הייתה מכוונת על רקע סכסוך בין הצדדים.