יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, בריאיון ראשון מאז הניסיון לפטר את שר הביטחון יואב גלנט ב-26 במרץ, קורא לראש הממשלה להודיע על תום מהלכי החקיקה בתחום המשפטי. "זה דבר שפוגע בלכידות של מדינת ישראל מול העולם, מול האויבים שלנו. חייבים לעצור את זה. אני מצפה מראש הממשלה שיעצור. ערב חג. תעלה לשידור ותצהיר - 'אני לא מביא את זה. יש פה קרע. אנחנו עוצרים'. כמו שעלית לשידור בתקופת הקורונה ואמרת לשים מסיכות, תגיד – יש קרע, אני עוצר. אין יותר חקיקה חד צדדית בנושא המשפטי. נקודה, סוף".
1 צפייה בגלריה
ארנון בר-דוד בלשכתו
ארנון בר-דוד בלשכתו
ארנון בר-דוד בלשכתו. "ההיסטוריה תשפוט את כולנו על מעשינו. אותי, בהסתדרות. ואת נתניהו, במדינה"
(צילום: עוז מועלם)
בר דוד אומר כי יש שני תרחישים אליהם הוא נערך: האפשרות שראש הממשלה נתניהו ינסה להביא חקיקה חד-צדדית לשינוי הוועדה למינוי שופטים, מהלך אותו הוא מגדיר כ"מטורף", או אי קבלת פסיקת בג"ץ.
הוא מבהיר כי אי ציות לפסיקת בג"ץ ייחשב בעיניו ל"שבירת כלים מוחלטת". "יש מצבים שאני לא יכול לעמוד מנגד. אני לא אתן להרוס את המדינה. אני לא אתן לפגוע במגילת העצמאות. אני לא אתן לפגוע במפעל הציוני, וברגע שנקבל החלטה שמנסים לפגוע במפעל הציוני ובמדינת ישראל – אני אפעל".
יו"ר ההסתדרות מותח ביקורת חריפה על הממשלה: "החברה בישראל במצב נוראי. אנחנו רואים אלימות ברחובות, רואים פשיעה, ירידה בביטחון האישי. זה היה נושא מרכזי בבחירות ואף אחד לא מטפל בו. למה לא מטפלים? כי עסוקים בחקיקה המשפטית. מבחינתי, ומבחינת הרבה אנשי ליכוד, החקיקה המשפטית היא לא הדבר הכי חשוב. יש פה דבר שפוגע בסוף במדינה, ופוגע בחוסן של המדינה, בביטחון, וכולנו עסוקים בדבר לא חשוב, שגם קורע את העם.
"מבחינה כלכלית, אני מדבר עם אנשי הייטק, השקעות לא מגיעות לפה. אנשי עסקים אומרים לי שהם מתקשים לגייס כסף, שהאמריקנים לא רוצים להביא לפה כסף. הכסף זורם מישראל החוצה. אני לא מצליח להבין לאן ראש הממשלה נתניהו לוקח את המדינה. יש פה ראש ממשלה. אני מעריך אותו, ויש לי קשרים אתו. הוא עומד בראש המערכת. כל מה שקורה בהסתדרות הוא באחריותי. לאן אני לוקח את ההסתדרות - אני יודע. אני לא בטוח שביבי יודע לאן הוא לוקח את המדינה". לדבריו, "ההיסטוריה תשפוט את כולנו על מעשינו. אותי, בהסתדרות. ואת נתניהו, במדינה".
הריאיון המלא - מחר במוסף החג של "ידיעות אחרונות" וב-+ynet