הפרצה שממנה חדר המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק

המחבל שרצח חמישה בני אדם בבני ברק, דיא חמארשה, יצא ברכב הונדה סיוויק אפור מכפרו יעבד שבשומרון, עבר דרך כפר אחר באזור והגיע עד לזירת הפיגוע - והכול באותה מכונית. כעת נחשפת הפרצה שממנה חדר המחבל – שער חקלאי בגדר ההפרדה בצפון השומרון, שאותו פרץ ועבר עם רכבו ליעד הפיגוע שאותו בחר במקרה. המכונית הישראלית שבה השתמש היא מכונית ישראלית שהורדה מהכביש, שהחליפו את לוחית הרישוי שלה ללוחית רישוי צהובה אחרת, של מרצדס שגם היא הורדה מהכביש.
6 צפייה בגלריה
הפרצה שממנה חדר המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק
הפרצה שממנה חדר המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק
דיא חמארשה והשער ממנו חדר לישראל
6 צפייה בגלריה
כוכבי בתדרוך
כוכבי בתדרוך
דובדבן סיכלה שתי חוליות טרור הלילה. כוכבי בתדרוך, היום
(צילום: דו"צ)
6 צפייה בגלריה
ההרוגים בפיגוע בבני ברק
ההרוגים בפיגוע בבני ברק
חמשת הנרצחים בפיגוע בבני ברק
הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר בשעה האחרונה בנקודה וקיים תחקיר ראשוני עם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט ומפקד החטיבה אלוף-משנה אריק מויאל. בתחקיר התברר כי מדובר במעבר חקלאי שמשמש את החקלאים הפלסטינים, בחסות הרצון ההומניטרי למרקם חיים תקין. כוכבי סיכם: "המחבל ניצל מעבר חקלאי שמטרתו רווחת הפלסטיני וכלכלתם, כדי לבצע פיגוע טרור רצחני".
במקביל, הוחלט על שיקום גדר ההפרדה, שבה יש פרצות רבות שדרכן עוברים פועלים פלסטינים. מדובר ב-100 ק"מ של גדר פרוצה, ולפי הערכת סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי, שאחרי על מבצע השיקום, עלות הפרויקט היא 10 מיליון שקל לקילומטר גדר. בסך הכול, יידרשו כמיליארד שקלים לפרויקט, שהמטרה היא לסיים אותו בתוך שנה.
צה"ל העביר לקו התפר כמה גדודי חי"ר, שריון ותותחנים, ופרס לוחמים בכל נקודה שבה יש פרצה בגדר. במקביל נמשכת הפעילות ההתקפית של צה"ל, עם לחץ על ארגוני הטרור, והלילה סיכלה יחידת דובדן שתי חוליות שתכננו פיגועי ירי ביהודה ושומרון.
כמו הרכב, גם את הנשק לקח המחבל מכפרו. שורת סייענים עזרה לו, מבלי ששב"כ זיהה זאת. כפי שפורסם ב-ynet, הוא לא השתמש ברובה M-16 צה"לי - אלא בנשק ששימש לאיירסופט והוחלף לו המכלול למכלול רגיל של M-16 תקני. לכן, כפי שתיאר גם חובש מד"א שניצב מול המחבל, לנשק היו גם מעצורים שמנעו אסון גדול יותר. כל אלו, בנוסף לעובדה שהוא כבר הורשע בתכנון פיגוע תופת לפני כעשור, מגדילים עוד יותר את הכשל בסיכול הפיגוע.
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
זירת הפיגוע בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
6 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
על גופו של המחבל נמצאו סכין, 500 שקלים וכרטיס רב-קו. שוהה בלתי חוקי באתר בנייה סמוך שצילם את האירוע בזמן אמת נחקר וזוכה. התברר כי צילם מסקרנות בלבד.
מתחילת גל הטרור לפני שבוע נמנו כבר 11 נרצחים. חמישה מהם נרצחו בפיגוע בבני ברק. אתמול הובא למנוחות רב-סמל בכיר אמיר חורי (32), איש צוות יחידת האופנוענים המשטרתית שהסתער לעבר המחבל. חברו לצוות, רב-סמל מתקדם ע', היה זה שחיסל את המחבל ושם קץ למסע הטרור.
מלבד חורי, נרצחו בפיגוע יעקב ישראל שלום (37) מבני ברק, אבישי דוד יחזקאל (30) מבני ברק ושני עובדים זרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (33) ודמיטרי מיטריק (23).