המאבק בנשק הבלתי-חוקי: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לפני כשבועיים כתב אישום נגד כנעאן עלקם, פלסטיני תושב ירושלים, בגין אחזקת נשק וסחר בנשק זאת לאחר שנתפס עם כלי נשק ותחמושת על כביש 60 סמוך לשער בנימין. כשנתפס טען הנאשם כי הנשק "הושתל" במקום על ידי חייל, בהמשך התברר כי הוא, יחד עם שותף נוסף, ביצע עסקאות נשק רבות בגובה עשרות אלפי שקלים.
לפי האישום, לפני כחודש נסעו הנאשם ובחור נוסף ברכב, על הכביש לכיוון דרום מכיכר מעבר מכמש לכיוון צומת שער בנימין. באותו הזמן הנאשמים הובילו והחזיקו ברכב אקדח חצי אוטומטי מסוג "הקלר אנד קוך" יחד עם מחסנית תואמת לאקדח 9 מ"מ, מחסנית M-16 ותחמושת לרובה ציד. באותו הזמן הסתיר הנאשם את הנשק במפשעתו. בהגיעם סמוך לצומת שער בנימין, עוכבו הנאשמים על ידי כוח משטרתי. השוטרים ביצעו חיפוש ראשוני על גופם של הנאשמים ובשלב זה לא אותר האקדח שהוסתר.
1 צפייה בגלריה
בית משפט המחוזי
בית משפט המחוזי
בית המשפט המחוזי בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
לאחר מכן הועברו הנאשמים לחקירה בתחנת המשטרה בבנימין. במקביל בוצע חיפוש ברכב, שם נמצאו שתי מחסניות לרובה M-16 במגירה הנמצאת מתחת למושב הנוסע הקדמי, מחסנית לאקדח 9 מ"מ, וכן תחמושת לרובה ציד. אלא שבעת החיפוש ברכב ניצל עלקם את ההזדמנות כדי להוציא את הנשק ממכנסיו, הניח אותו על כיסא מחוץ לתחנת המשטרה והתיישב עליו.
הנאשם ישב על כיסא הפלסטיק בסמוך לרכב, בחניה של תחנת המשטרה, ובסיום החיפוש ברכב ביקשו השוטרים להכניס אותו לתחנה לצורך ביצוע חיפוש מקיף על גופו. "משקם הנאשם מהכיסא נגלה האקדח, והנאשם החל להשתולל ולצעוק בכזב על החייל ושוטרים שנכחו במקום כי הם 'שתלו את האקדח במקום", נכתב באישום נגדו.
השניים נעצרו ונפתחה נגדם חקירה שעיקרה סחר בנשק בלתי חוקי. במהלך החקירה התברר כי השניים ביצעו עסקאות נשק רבות בכמה הזדמנויות. בין היתר ניסו השניים למכור לאחרים אקדחים כגון, ברטה, קרלו, אקדח בלגי, סטאר וכן נשקים נוספים, תמורת כ-30 עד 40 אלף שקל לאקדח. בנוסף הם מכרו חלקי נשקים תמורת כ-8,000 עד 10,000 שקלים למכלול.