לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אחר הצהריים בעצרת האו"ם, בצל המלחמה בצפון, קראו משפחות חטופים לנתניהו שלא לשכוח את יקיריהן שעדיין בעזה.
מכבית מאייר, דודתם של החטופים זיו וגלי ברמן, אמרה לקראת נאום נתניהו באו"ם: "ראש הממשלה ינאם היום באו"ם שוב באנגלית רהוטה. סביר להניח שיתהדר בהישגים הבאמת מרשימים בגזרת הצפון, וביכולות האינסופיות של הצבא שלנו. ואני אמשיך לקוות שהוא יאמר על הבמה הזו שמטרת העל היא הצלת הנשמות המעונות שהופקרו במשמרת שלו".
1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
הזוג נתניהו לפני העלייה למטוס לניו יורק
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
"בוועדת החוץ והביטחון הוא אמר שמחצית מהחטופים בחיים. מה דחוף יותר מלהציל אותם? את החיים לשיקום ואת החללים לקבורה. אני פונה לראש הממשלה, בעברית פשוטה, תחזיר לנו אותם כבר! לפני שיהיה מאוחר מידי", הוסיפה מאייר.
עפרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, אמרה: "התחושה היא שתזמון פתיחת המערכה בצפון מטרתו להסית את השיח מהתקיעות במו"מ לשחרור החטופים וחוסר הרצון לסיים את המערכה בעזה באמצעות הסדר מדיני. התקיעות במו"מ הוא תוצאה ישירה של התנהלות כושלת של ראש הממשלה סביב המו"מ וכניעה לדרישות הקואליציה.
מבחינתי לנסיעה הזאת צריכה להיות מטרה אחת בלבד והיא לקדם הסדרה שתכלול את שתי הזירות, הפסקת אש בצפון ומתווה להחזרת החטופים כולם. כל אמירה אחרת משמעותה המשך הפקרה והקרבה של החטופים. רגע לפני שנציין שנה של גיהינום לחטופים בשבי, אי אפשר לזעוק חזק יותר שנגמר הזמן".
שרון שרעבי, אחיהם של אלי שרעבי ויוסי שרעבי ז"ל: "נעניתי להזמנת ראש הממשלה להגיע איתו לאו"ם, כדי לוודא שבנאומו הוא לא שוכח את החטופים, ושהוא פועל יום ולילה לחזרתם. הליווי הצמוד הוא כדי לגרום לראש הממשלה את התחושה שהפצע של עם ישראל פתוח מה-7.10 ודמם של החטופים והחטופות עדיין נוזל. מבחינתי זו נסיעת 'הסיכוי האחרון להצלתם'. אם לא נצליח במשימת חיינו להשיבם, לעולם לא נוכל להנחיל לדורות הבאים של ישראל את ערך הערבות האנושית למען הצלת חיי אדם".
"כשראש הממשלה לחץ לי את היד ביקשתי ממנו שיחשוב שזו יד של חטוף שמושיט אליו יד מהמנהרות כבר שנה שלמה. שלא יעזוב אותם, שהם סומכים עליו. הוא ענה לי 'אני עובד בזה מסביב לשעון'".