יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גיבש תוכנית ליום שאחרי המלחמה, שעיקרה הודעה בכישלון הסכמי אוסלו, העברת האחריות על רצועת עזה למצרים והעברת האחריות על שטחי A לירדן.
"הדבר היחיד האפשרי זה באמת להחזיר את הגלגל אחורה", אמר ליברמן על המציאות ביום שאחרי המלחמה. "המצרים ייקחו אחריות על רצועת עזה והירדנים על שטחי A ביהודה ושומרון. זאת התוכנית היחידה והסיכוי היחיד להגיע להסדרה ויציבות, אם אנחנו נתעקש ונהיה מספיק נחושים וחזקים. זה הדבר היחיד שיכול להביא איזושהי יציבות. אסור להביא את הרשות הפלסטינית לעזה, וגם לא כוח רב-לאומי. כוח רב-לאומי לא מסוגל, ראינו את הכוח הרב-לאומי בלבנון, יוניפי"ל".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
על עתיד עזה אמר ליברמן: "היחידים שיכולים לשלוט על עזה הם המצרים. אסור לחזור למצב שאנו דרך נמל אשדוד מכניסים מטענים לעזה, ופותחים שוב מעברים לעזה. הם נסגרו לנצח. אסור לספק חשמל או מים. כלום. אנחנו חייבים לעמוד על זה. ואם המצרים לא יסכימו, שיעשו מה שהם רוצים".
לגבי יהודה ושומרון מציע ליברמן לדבר על קונפדרציה לטווח ארוך ביהודה ושומרון, ועל שטחי A בלבד. "צריך להודיע שאוסלו נכשל. בריאיון האחרון שנתן קיסינג'ר לאתר 'פוליטיקו' גם הוא מדבר שאין יותר 'שתי מדינות לשני עמים'. זה נכשל, והירדנים יצטרכו לקחת אחריות. זאת התפיסה שלי".
4 צפייה בגלריה
שלט האוסר כניסה לשטח איי
שלט האוסר כניסה לשטח איי
"הירדנים ייקחו אחריות על שטחי A ביהודה ושומרון"
ליברמן מאמין שישראל צריכה לדחות את העמדה האמריקנית על פתרון שתי המדינות ועל הכנסת הרשות הפלסטינית לעזה. "אנחנו חייבים להפסיק לגמגם ולהתייסר וכל הזמן להתנצל. הניסוי של אוסלו, שנמשך 30 שנה, הסתיים. חתמנו על אוסלו ב-93. ב-2005 השלמנו את תהליך ההתנתקות, והניסיון מוכיח שאין לזה שום היתכנות. שילמנו ב-3,000 ישראלים שנרצחו – קורבנות השלום. ברצועת עזה פינינו את כל היישובים, את כל היהודים. חזרנו לקווי 67' ובתמורה קיבלנו ארגון רצחני נאצי, חמאס, שלא רק מדבר אלא רוצח ורצח יהודים, וביצע זוועות שרק בשואה ראינו משהו דומה".
4 צפייה בגלריה
אמבולנסים חוצים מהצד המצרי לעזה במעבר רפיח
אמבולנסים חוצים מהצד המצרי לעזה במעבר רפיח
אמבולנסים נכנסים ממצרים לעזה
(צילום: REUTERS/Amr Abdallah Dalsh)
לגבי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר ליברמן: "ברור שהוא לא יכול להיות פרטנר לשום דבר. מכחיש שואה כרוני, שסירב לגנות אפילו במילה אחת את הטבח ב-7 באוקטובר. לא שולט ביהודה ושומרון ומתנהג בצורה פשוט מחפירה. האיש ממש צלופח. הוא חי על הכידונים שלנו בהגנת צה"ל. בלי גיבוי ישראלי, תוך שבוע הוא פשוט לא חי - והוא מגיש חדשות לבקרים כל מיני תלונות נגד מדינת ישראל ב-ICC (בית הדין הבינלאומי בהאג) על פשעי מלחמה, אפרטהייד ו-1,001 דברים".
4 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
"לא יכול להיות פרטנר לשום דבר, לא גינה את הטבח". אבו מאזן
(צילום: AP)
"באוגוסט 2005 השלמנו את תהליך ההתנתקות ואבו מאזן ודחלאן לקחו את המושכות בגיבוי אמריקני וישראלי, ולמרות הכל ב-2007 הם איבדו את הרצועה בעזה לחמאס. חמאס תפס את השלטון ואנו זוכרים מה עשו לאנשי פתח והרשות. לכן, לדבר על זה שהיום יש להם סיכוי לשלוט ברצועה זו אשלייה מסוכנת. אין להם שום סיכוי. מבחינתי המסקנה חדה וברורה: 30 שנה ניסינו את הדבר הזה. 30 שנה באמת שילמנו באלפי חיי אדם, והיום גם מבקשים מאיתנו שנמשיך להקיז דם".