הפרקליט הבכיר עורך הדין עמרי קופלר (43) מפרקליטות המדינה, שנאשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית של אסתר מזרחי בת ה-88, כפר הבוקר (יום שלישי) במיוחס לו, בדיון שהתקיים בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה. הטיפול בתאונה שהתרחשה בפברואר, ושהוסתרה על ידי משטרת מרחב שרון, הועברה על ידי פרקליט המדינה עמית איסמן לפרקליטות הצבאית שאינה כפופה לפרקליטות המדינה.
עו"ד קופלר בבית המשפט, הבוקר
(צילום: ניצן דרור)

1 צפייה בגלריה
עומרי קופלר בבית המשפט
עומרי קופלר בבית המשפט
"לא הביט כלל לעבר מעבר החצייה". קופלר
(צילום: יריב כץ)
בכתב האישום שהוגש לבית המשפט נגד הפרקליט הבכיר נטען על ידי התביעה הצבאית הראשית כי ב-27 בפברואר הוא המשיך בנסיעתו ברמזור ירוק ברחוב דרך רמתיים בהוד השרון, ופגע במזרחי שהחלה לחצות במעבר החצייה בעת שהרמזור להולכי הרגל הראה אור אדום. קופלר שהגיע לצומת המשיך בנסיעה, לא הבחין במזרחי והתנגש בה בעוצמה עם חזית רכבו, שהספיק לחצות ארבעה וחצי מטרים בתחום מעבר החצייה. צוות מד"א פינה את מזרחי לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותה.
עוד נטען נגד קופלר כי תאונת הדרכים ומותה של מזרחי נגמרו כתוצאה מנהיגתו הרשלנית, מכיוון שנהג ברכבו בקלות ראש, ברשלנות ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, ולא התאים את אופן נהיגתו לתנאי הדרך. "הוא נהג במהירות של כ-60-50 קמ"ש שאינה סבירה לתנאי הדרך, לא הביט כלל לעבר מעבר החצייה בכיוון נסיעתו, ולא הבחין במזרחי שחצתה את הכביש בתחום מעבר החצייה, על אף שדה ראייה פתוח ממרחק של 82 מטרים. הוא לא האט את נסיעתו לפני מעבר החצייה, לא בלם את הרכב בזמן שיכול היה להבחין במנוחה, ולא אפשר לה להשלים את חציית הכביש בבטחה", נכתב.
העבירות המיוחסות לקופלר בכתב האישום הם גרימת מוות בנהיגה רשלנית, מהירה שאינה סבירה ואי-האטה. בבקשה לפסילת רישיון הנהיגה של קופלר עד למתן פסק דין, נטען כי בידי התביעה ראיות לכאורה להוכחת אשמתו, ביניהן ניסוי שדה ראייה שלפיו לנאשם היה שדה ראייה פתוחה לעבר המנוחה. לפי אותו שחזור, אם קופלר היה מגיב ובולם בזמן התאונה, זאת הייתה נמנעת. קופלר טען בחקירתו במשטרה שלא הבחין במנוחה כלל.
בדיון בבקשה לפסילת רישיונו טען סניגורו בין היתר: "מדובר בפרקליט שהמשך נהיגתו היא לטובת המדינה. מי שייפגע יהיה לא רק הוא אלא הציבור כולו. זה מקרה שהוא החריג שבחריגים, ואליו כיוון המחוקק". בהחלטה קבע בית משפט כי פסילת רישיון הנהיגה תהיה עד החלטה אחרת.