תיעוד מהתרגיל הצבאי בעזה, היום

ברצועת עזה נערך היום (שלישי) תמרון "הפינה הקיצונית" במהדורתו הרביעית, באתרים צבאיים השייכים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי. התמרון נערך במקביל לציון "יום ההתנתקות" - יום השנה לנסיגת צה"ל מהרצועה - שחל היום.
ההודעה המשותפת של הפלגים על התמרון נמסרה לאחר שישראל העבירה במהלך התקופה האחרונה מסרים מאיימים באמצעות המתווכים המצרים והקטארים, והודעת הקבינט לפני שלושה שבועות על "שורת החלטות לפגיעה במחבלים ושולחיהם" - שנתפסות אצלם כאיום בהתנקשויות בבכירי ארגוני הטרור.
6 צפייה בגלריה
רצועת עזה תרגיל צבאי של חמאס
רצועת עזה תרגיל צבאי של חמאס
רקטה ששוגרה לעבר הים במסגרת התרגיל
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
בתגובה לכך אמרו בחמאס ובג'יהאד כי "לא נאפשר לכיבוש להעביר את המשבר שלו בגדה המערבית הכבושה לשום חזית אחרת. תגובתנו תהיה גדולה".
לפי מקורות ששוחחו עם העיתון "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, התמרון החדש בא כדי "להעלות את המוכנות של ההתנגדות, ולמסור הודעות שטח לכיבוש שההתנגדות מוכנה להתמודד עם כל התקפה או ניסיון ליצור משוואות חדשות". הפלגים העלו את הכוננות לפני שבועיים, לאור הערכות כי ישראל עשויה לחזור למדיניות החיסול נגד מנהיגים בארגוני הטרור, בין אם בתוך עזה ובין אם מחוצה לה.
6 צפייה בגלריה
 תרגיל של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה
 תרגיל של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה
התרגיל ברצועה
(צילום: AID KHATIB / AFP)
בהודעה המשותפת צוין כי במסגרת התמרון ערכה הנהגת ההתנגדות סיור וביקורת באתרים צבאיים סמוך לגדר הגבול, כחלק משמירה על רמת מוכנות גבוהה. מההצהרה עולה כי במהלך הסיור נסקרו אזורי "מגע עם האויב" וגם התקדמות העבודה בתוך אתרי התנגדות ובדיקת מוכנות הלוחמים. ההנהגה שיבחה את "ערנותם ומסירותם של הלוחמים", וקראה להם להעלות את רמת הכוננות.
במסגרת התמרון, שוגרו רקטות את הים. לפני כן, חמאס פינה את כל האתרים הצבאיים ברצועת עזה. בארגון הסבירו כי "נערך אימון תקיפה בשטח המדמה הסתערות על יישובי האויב ואתרים סביב רצועת עזה".