אירוע הירי בכפר קרע

אווירת חרדה ופחד בקרב תושבי נצרת בעקבות מקרי הרצח בכפר קרע ובחיפה והרצח ביום שלישי של אב ובנו הפעוט בנצרת: תושבי העיר, העדים בימים האחרונים לתוצאותיו הקשות של הסכסוך המתמשך בנצרת, סיפרו אמש (חמישי) ל-ynet על תחושותיהם. "זו מציאות קשה", אמר אחד התושבים, "כל מי שמקורב למשפחות המסוכסכות - חייו בסכנה".
2 צפייה בגלריה
   הנרצחים סאמר אגבאריה ומהראן אבו כיט
   הנרצחים סאמר אגבאריה ומהראן אבו כיט
הנרצחים סאמר אגבאריה ומהראן אבו כיט
אמש נורה למוות בכפר קרע סאמר אגבאריה (41), תושב אום אל פחם. מחקירה ראשונית עולה כי הנרצח היה ברכב, כשכמה קליעים נורה לעברו. לא רחוק ממקום הרצח התגלה רכב שעלה באש, ונבדק חשד שהוא שימש את החשודים במעשה - שטרם נעצרו. על פי החשד, המקרה הזה קשור לסכסוך בנצרת.
בעקבות הרצח בכפר קרע הורה מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, על הגברת הנוכחות המשטרתית במוקדים שונים בגזרת המחוז באמצעות כוחות גלויים וסמויים בכדי למנוע אירועים נוספים, זאת לצד החקירות המתנהלות באשר לאירועי היום.
אתמול בצהריים נרצח מהראן אבו כיט (23), תושב נצרת, במסעדת קייטרינג ברחוב שפירא בחיפה שבה עבד. החשוד, רעול פנים שנכנס למסעדה, ירה בראשו של אבו כיט ונמלט מהזירה. צוות מד"א קבע את מותו של הקורבן במקום, לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתוך המסעדה. המשטרה פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי הנרצח מוכר למשטרה. הרקע לאירוע פלילי - והוא קשור לסכסוך המתמשך בנצרת - שבמסגרתו נרצחו השבוע פיראס ופארס הייב, אב ובנו, פעוט בן שנתיים וחצי.
תיעוד הרצח בחיפה

לפי הדיווחים, אבו כיט לא היה היעד לרצח ואף לא היה מעורב בסכסוך באופן אישי, והוא נרצח משום שהיה קרוב משפחתו של היעד. "אם אבו כיט היה בסכנת חיים, הוא לא יוצא מהבית", ציינו התושבים, "הוא לא ציפה שירצחו אותו בזמן עבודתו". לדבריהם, "הוא בכלל לא היה מעורב בסכסוך, אבל במצב הנוכחי כולנו בסכנה - גם ילדים וקשישים".
תושבים בנצרת חוששים לחייהם. "ברור שהפשע הזה הוא נקמה על מקרי הרצח האחרונים. לא נתפלא אם שפיכות הדמים תימשך וקורבנות נוספים יירצחו", אמר אחד התושבים. עוד הוסיפו תושבים בעיר כי "תוך שנה וחודשיים נרצחו 10 קורבנות. אנחנו חוששים לחיינו, יכול להיות שגם אנחנו נהפוך לקורבנות".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירות הרצח בחיפה ובכפר קרע
(צילום: גיל נחושתן)
תושבי נצרת העידו כי לאחר מקרי הרצח הרבים, הם מעדיפים שלא לצאת מבתיהם - אלא אם מדובר במקרים דחופים והכרחיים. "רציתי לחגוג היום את חג המולד, אבל העדפתי להישאר בבית ולא להשתתף בחגיגות", סיפר אחד מהם, "נמאס לנו, גם הילדים מפחדים ולא מוכנים לצאת. מקרי הרצח הללו הורסים לנו את החיים ואת כל השמחות".
בתוך כך, חבר של צעיר מאחת המשפחות המסוכסכות סיפר כי "אמרתי לחבר שלי שאני לא יכול לפגוש אותו בנסיבות המסוכנות האלה. חיי בסכנה בגלל החברות שלנו, ואני לא רוצה לאבד אותם". לדבריו, "לא אצא מהבית עד שהאווירה תירגע".
פורסם לראשונה: 22:33, 22.12.22